איך לנקות שטיחים בצורה היעילה ביותר – המדריך המלא

שטיחים יכולים להיות בדיוק האלמנט העיצובי שהיה חסר לכם, או הפריט שייתן את החמימות הרצויה בחלל.

הם באים בשלל צורות, גדלים וצבעים, וכמעט אין בית שמחזיק לפחות אחד כזה. אך הדבר שכולם הכי פחות נהנים ממנו – הוא לנקות אותם.

אז בשביל לעשות לכם חיים קלים יותר, ריכזנו כמה טיפים לניקוי שטיחים.

 

למה חשוב לנקות שטיחים כמו שצריך?

שטיחים נועדו בשביל שידרכו עליהם. הם ממוקמים במקומות אסטרטגיים בבית, כך שלא תצליחו להקפיד לאורך זמן על כך שיעלו עליהם רק עם רגליים יחפות. לא תמיד תראו את הלכלוך המצטבר על השטיח, אך גם אם הוא לא נראה, חשוב לנקות אותו מכל האבק והבוץ שאנחנו והאורחים מביאים מבחוץ. זהירות, לא כל חומר ושיטת ניקוי ישמרו על השטיח שלכם כמו חדש.

 

איזה שטיח יש לכם?

שטיחים היו קיימים מאז ומעולם, אולם כיום מייצרים שטיחים מודרנים מסוגים שונים ומחומרים שונים, ולכן גם דרך הטיפול והניקוי בהם שונה. לפני שאתם משפשפים את השטיח שלכם, מכניסים אותו למכונת הכביסה או מטאטאים אותו באופן קבוע, בדקו מהי השיטה המומלצת בדיוק לשטיח שלכם. ישנם שטיחים שלא מומלץ להרטיב במים, וישנם שטיחים שמראש צוברים בתוכם יותר אבק כך שרצוי להשקיע בשלב הוצאת החול מהם.

 

לגרש את החול

ראשית, עליכם להיפטר מכל החול בשטיח שלכם. גרגרי החול נכנסים עמוק לתוך סיבי השטיח כך שדרושה עבודה קצת מאומצת על מנת לנער את השטיח כמו שצריך מכל החול. לצורך ניעור החול קיימות שיטות רבות, כמובן שאם ברשותכם שואב אבק זוהי השיטה הקלה ביותר. אם אין לכם שואב אבק, תוכלו להיעזר בשיטה הישנה, לתלות את השטיח על מעקה ולדפוק עליו עד שתיפטרו מכל החול.

 

אוי לא – כתמים!

זוכרים שהלכתם לבחור שטיחים לחדר השינה שלכם, וכבר דמיינתם איך החדר שלכם יישאר נקי ונוצץ לתמיד? אתם לא היחידים. אתם גם לא היחידים שבסופו של דבר מגלים שהשטיח שלכם הוכתם, ורוצים להחזיר אותו למצבו הזוהר. להורדת הכתמים ישנן שתי שיטות עיקריות. אם אתם מאמינים בשיטות ישנות וטבעיות, תוכלו לקרצף את הכתמים בעזרת סודה לשתייה או חומץ שהם חומרי הניקוי של הטבע. אם אתם מעוניינים בשיטה קצת יותר מודרנית, תוכלו לרכוש חומרי ניקוי המיועדים לשטיחים. בין אם בחרתם בחומץ ובין אם בחרתם בתרסיס קנוי, עליכם לשפשף את הכתם ולנגב את החומר מהשטיח במטלית עם מים חמים.

 

השקיעו בניקיון השטיח שלכם

אין ספק כי השטיח הוא אחד הפריטים היפים בבית, אך הצטברות של אבק ולכלוך איננה בריאה, כך שחשוב להקפיד על ניקיונו. השטיח צובר חול אותו צריך לנער או לשאוב, ולפעמים יהיה צורך גם בשימוש בחומרים להוצאת כתמים. מומלץ מידי תקופה להזמין ניקוי מקצועי לשטיח, כך יוקל עליכם לנקות אותם בעצמכם באופן שוטף.

 

אולי תאהבו גם:

5 שיטות לניקוי השטיח בבית

על מנת לנקות את השטיח באופן יסודי, עליכם לנקוט בשיטת ניקוי אשר מתאימה לכם ולסוג השטיח. להלן חמש שיטות מצוינות לניקוי השטיח, אצלכם בבית. כל

קרא עוד »
ניקיון שטיחים

השטיח שלכם נראה נורא? ניסיתם לנקות אותו בכל דרך אפשרית ואתם לא יודעים מה לעשות? אם כך, רגע לפני שאתם זורקים אותו לפח, למה שלא

קרא עוד »