איך לנקות בצורה יעילה נזילה במקלחת

לנזילה במקלחת יכולים להיות גורמים שונים שלעיתים ניתן לאתר ולעיתים פחות.

בכל אופן, הנזילה גורמת להצפת מים הדורשת ניקוי יסודי.

המאמר יפרט כיצד לנקות בצורה יעילה נזילה במקלחת

 

הגורמים לנזילות במקלחת

סיימתם להתקלח וראיתם שערות לבנות הצצות מהפנלים, קירות מקולפים או תקרה רטובה? סימן שיש לכם נזילה במקלחת. הנזילה עלולה לנבוע מסתימה של מעבר המים הסתום בשערות או לכלוך. היא עלולה לנבוע מחור או סדק בצנרת הנמצאת מתחת לריצוף, משחיקה של הצנרת והמבנה או מאיטום לקוי. המים נאגרים ובשלב מסוים מתחילים לחלחל בין הקירות, הריצוף והפנלים. הם גורמים לקילוף הצבע מהקירות, לעובש ובמקרים קיצוניים לתקרה מטפטפת.

 

כיצד מאתרים את הנזילה?

במידה ורואים את התופעות השונות יודעים בוודאות שישנה נזילה אך לא תמיד יודעים היכן היא נמצאת מכיוון שהיא סמויה. על מנת לאתר את הנזילה יש להזמין אדם מקצועי שיאתר ויטפל בה. בין אם פניתם לחברת איתור נזילה בראשון לציון ובין אם באזור אחר, תוכלו לדעת אם הרטיבות נובעת מהצנרת הראשית או ממקור חיצוני אחר. כאשר אתם מוצאים שהברז פגום, הטוש או הניאגרה נוזלת אין סיבה להזמין איתור נזילות וניתן לפתור את הבעיה על ידי החלפתם. אך במידה ודוד החשמל נוזל, הצנרת חלודה או לחץ המים אינו תקין, תצטרכו עזרה ממקצוענים.

 

כיצד מנקים את הנזילה?

בראש ובראשונה כאשר המים נוזלים באופן משמעותי ויש הצפה במקלחת יש לגרוף את המים ולייבש את הרצפה. הסירו את פקק הביוב ונקו את השערות והלכלוך שהצטברו. תוכלו להחדיר מוט מתכתי על מנת להסיר את הלכלוך שחדר פנימה. במידה ומקור הנזילה בשירותים פתחו את הסתימה עם חומר לפתיחת סתימות או עם פומפה ובדקו שהתופעה לא חוזרת על עצמה, אחרת הזמינו את השרברב. בדקו את תקינות הברזים וראש הטוש במקלחת. במידה והזרם חלש החליפו אותם או נקו עם חומר מסיר אבנית. ניתן לנקות את הראשים גם באמצעות סודה לשתייה או חומץ שהם חומרים טבעיים. במידה והנזילה ממשיכה הזמינו את מאתר הנזילות.

 

כיצד לנקות את העובש שהצטבר?

ברגע שיש עובש על הקירות או קורוזיה הם עלולים להיות מסוכנים לבריאות במיוחד עבור אנשים עם אלרגיות. יש לקלף את הצבע מהקירות בשפכטל ולהסיר את העובש שבדרך כלל מופיע ככתם צהוב או חום עם נייר שיוף. ניתן לנקות באמצעות חומר מסיר עובש או להצמיד צמר גפן טבול בחומץ ל-24 שעות. כאשר הקירות מתייבשים לחלוטין יש למרוח שכבת מלט או גבס, להחליק אותם עם שפכטל ולצבוע בסיד נגד פטריות ועובש. מומלץ לבצע את כל הפעולות לאחר שיודעים מה מקור הנזילה ומטפלים בה על מנת שהנזילה לא תחזור בשנית. במידה והנזילה מהצנרת ניתן לתקן אותה באופן ממוקד או במידת הצורך להחליף אותה.

 

כלי עבודה

אולי תאהבו גם:

חדר נקי
איזה ציוד נדרש לחדר נקי?

חדר נקי הוא סביבה מבוקרת מאוד שנועדה למזער את נוכחותם של מזהמים כגון אבק, חיידקים וחלקיקים אחרים שעלולים לזהם את המוצרים המיוצרים או נחקרים במעבדה

קרא עוד »
איך לנקות מקלחון שקל לנקות?

המקלחון נוטה לצבור נוזלים אשר גורמים לעובש, ריח רע והצטברות של חיידקים. משום כך, חשוב לבצע רכישה של מקלחון איכותי אשר יהיה קל לתחזוקה ולניקיון.

קרא עוד »
איך מנקים עובש באמבטיה

הצטברות עובש בחדר האמבטיה, כמו גם במקומות נוספים בבית, היא אחת הבעיות הדורשות פתרון מיידי וקבוע. העובש, מעבר לבעייתיות שלו מבחינה אסתטית ומעבר לעובדה שהוא

קרא עוד »