מהן השיטות לגידול צמחים במערכת הידרופונית?

אם הגעתם לכאן, כנראה שגם אתם שמעתם על השיטה לגידול צמחים במערכת הידרופונית. נדמה לנו שזהו העניין המדובר ביותר בתקופה האחרונה. שכן, בכל מקום שאנחנו נמצאים, אנחנו שומעים רק על השיטות הללו. למקרה שאתם לא שמעתם עליהן עד כה, כדאי שתקראו את השורות הבאות ותכירו את 3 השיטות לגידול צמחים במערכת הידרופונית.

 

רגע, מה זה בכלל הידרופוניקה?

אם אתם ממש חדשים בתחום, כדאי שתכירו את ההדירופוניקה. מדובר בשיטת גידול של ירקות באופן ייחודי ביותר – ללא אדמה. העובדה שאין אדמה בהליך של גידול הירקות מביאה למגוון רחב מאוד של טכניקות וההבדלים בין הטכניקות הללו מסתכמים בעצם בדברים הבאים:

  1. באופן שבו השורשים מקבלים את החמצן
  2. במגוון אפשרויות הגידול של הצמחים
  3. בעלות הכספית של הגידול

בשורות הבאות נציין בפניכם (כפי שהבטחנו) את הפרטים אודות 3 השיטות לגידול צמחים במערכת הידרופונית. חשוב שתדעו שכל אחד יכול לגדל כך צמחים בבית שלו, בחצר או על הגג.

 

שיטה מספר 1 – מערכת צינורות

יכול להיות שראיתם פעם צמחים שגדלים בתוך צינורות PVC. אם כך, כדאי שתדעו שמדובר בשיטת שנקראת NFT והיא נחשבת לסוג של מערכת הידרופונית. במהלך השיטה הזו, יש מים שזורמים בעצם באופן רציף אל תוך הצינורות. הם מתנקזים לאחר מכם למאגר מים קטן ובהמשך, הם נשאבים שוב אל ראש הצנרת. זרם המים שבא והולך באיטיות מאפשר לשורשים של הצמחים לשאוב מתוך המים את הדשנים שהם זקוקים להם וכך בעצם נוצר גידול של השורשים ושל הצמח עצמו.

 

שיטה מספר 2 – רפסודות צפות

שיטה זו נקראת כך בעקבות השימוש הייחודי בקלקר כרפסודה. השיטה נחשבת לנפוצה בקרב חקלאיים שעובדים למטרות מסחר. השימוש בה כולל צמח ששתול בתוך משטח מקלקר שצף על פני מים (זו למעשה הרפסודה). השורשים של הצמח טבולים בתוך המים עצמם בזמן שהעלווה של הצמח נמצאת על המשטח. יש משאבת אוויר בקרבת מקום שמוסיפה חמצן מומס למים וגורמת לערבוב שלהם. כך בעצם הצמחים מקבלים את כל הצרכים שלהם כדי לגדול.

 

שיטה מספר 3 – מערכת ריקון והצפה

מערכת מסוג זה היא בעצם אמבט גדול שמלא עם טוף שעבר הליך גריסה. בתוך הטוף יש צמחים שגדלים בזמן שמפלס המים באמבטיה עולה ויורד. הדבר מביא לכך בעצם שבכל פעם הצמח מקבל מעט אוויר ולאחר מכן, מעט מים וכן הלאה. מדובר במערכת שמאפשרת לצמחים לגדול באופן בריא מאוד. ראוי לציין כי הטוף מתפקד כאן כפילטר ביולוגי שמעודד פירוק של חומר אורגני שמציע התפתחות של מיקרואורגניזמים מועלים ביותר.

 

כמה מילים לפני סיום

כעת אתם יודעים את כל הפרטים החשובים אודות 3 השיטות לגידול צמחים במערכת הידרופונית. כך שנותר לכם רק לבדוק היכן ניתן לרכוש או לשכור את המערכת הזו ולגדל צמחים בבית.

מערכת הידרופונית

אולי תאהבו גם:

לשפר את היציבה
 10 דרכים לשפר את היציבה

שמירה על יציבה טובה חיונית לבריאות ולרווחה הכללית. יציבה לקויה יכולה להוביל למגוון של בעיות בריאותיות, כולל כאבי גב, כאבי צוואר וכאבי ראש. זה יכול

קרא עוד »