פטור ממס הכנסה – לעשות את זה נכון

אם אתם זכאים לאחוזי נכות גבוהים מהמוסד לביטוח לאומי, כדאי שתבדקו את זכאותכם לקבלת פטור ממס הכנסה. על פי פקודת מס הכנסה, כל תושב ישראל הסובל מהתמודדות רפואית המקנה לו 90% נכות רפואית, יהיה זכאי לקבלת פטור ממס בתנאים מסוימים.

 

מי זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה?

כדי לקבל פטור ממס הכנסה צריך לעמוד בקריטריונים שנקבעו בחוק. הפטור המתקבל הוא משמעותי מאוד ועשוי להגדיל את ההכנסה המתקבלת. לא כל אחד יהיה זכאי לה. אבל אם אתם זכאים לה, חבל על כל יום בו אתם לא ממשים את זכאותכם.

 

הקריטריונים לקבלת פטור ממס הכנסה:

  • נכות רפואית של מעל 89% שנקבעה לתקופה של 185 יום ומעלה ובהם כלולים 40% נכות לפחות על ליקוי אחד.
  • חולים במחלת הסרטן זכאים לפטור אוטומטי מתשלום מס הכנסה
  • חולים במחלות קשות שהוכרו כך על ידי המוסד לביטוח לאומי כמזכות בפטור כמו חולי דיאליזה ועוד.

 

איך מקבלים פטור ממס הכנסה?

כדי לקבל את הפטור המיוחל יש לעבוד בצורה מסודרת וכרונולוגית, קודם פונים למוסד לביטוח לאומי לקבלת אחוזי נכות על ההתמודדות הרפואית הקיימת. ניתן לפנות לוועדה הרפואית של רשות המיסים כדי שהנכות תהיה מוכרת לקבלת פטור ממס. אם כבר יש לכם אחוזי נכות על שמכם, אתם יכולים להגיש את טופס הבקשה לקבלת הפטור.

בשלב השני מגישים את טופס הבקשה לקבלת פטור ממס (1516). לטופס הבקשה תצטרכו לצרף מסמכים רלוונטיים נוספים ככל שידרש, תעודה מזהה, תלוש משכורת, פרוטוקול הוועדה הרפואית ועוד.

בשלב הבא יהיה עליכם להגיש את הבקשה לרשות המיסים. אתם יכולים להגיש את הבקשה בדרכים שונות. ההמלצה היא להיעזר באיש מקצוע שיערוך את הבקשה כנדרש ויגיש אותה בצורה מקצועית שתניב לכם את הטוב  ביותר.

 

איך ניתן להגיש את טופס הבקשה לקבלת הפטור?

  • אם אין לכם הכנסות שהן לא מיגיעה אישית, תוכלו להגיש את טופס הבקשה דרך אתר רשות המיסים, באזור האישי שלכם.
  • תוכלו להגיש אצת הבקשה באופן ידני אל פקיד השומה האזורי.
  • ההגשה המומלצת ביותר היא הגשה באמצעות איש מקצוע כמו מנהל חשבונות. אם בחרתם בדרך הזו תצטרכו לחתום על ייפוי כוח בו אתם מסמיכים את בא כוחכם לטפל בענייני המס שלכם, אך חד עם זאת, אתם נהנים מבקשה מקצועית בעלת סיכויים גבוהים יותר להצליח.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה פוטר את הזכאי לה מתשלום מס הכנסה. הפטור ניתן אך ורק לכאלו העומדים בקריטריונים כפי שסיכמנו כאן. לפני הגשת בקשה באופן עצמאי חשוב להכיר היטב את הנושא למניעת הגשת בקשה לא מקצועית מספיק. למרות שהדבר ניתן לביצוע באופן עצמאי, ההמלצה היא להיעזר באיש מקצוע מומחה כדי שיטפל בזכויות המס המגיעות לכם על פי חוק.

מיסים

אולי תאהבו גם:

לשפר את היציבה
 10 דרכים לשפר את היציבה

שמירה על יציבה טובה חיונית לבריאות ולרווחה הכללית. יציבה לקויה יכולה להוביל למגוון של בעיות בריאותיות, כולל כאבי גב, כאבי צוואר וכאבי ראש. זה יכול

קרא עוד »