פוליש לרצפה – איך עושים את זה וכל כמה זמן צריך לעשות זאת

יש לכם דירה מסודרת ונקייה, אבל הרצפה לא נראית משהו כבר תקופה ארוכה. אולי בגלל שהזזתם כמה ארונות לאחרונה או נשפך לכם משהו שלא ניקיתם מיד ונשאר כתם כהה יותר מהצבע המקורי של המשטח. לא לא, אל תרגישו רע בנוגע לזה – זה לגמרי טבעי שזה יקרה. בכל זאת, אתם חיים בבית ולא במוזיאון ויש גבול כמה אפשר להיות זהירים בכל הנוגע לחפצים, הקירות והרצפה בבית שלכם.

בכל מקרה, זה עדיין מציק לכם בעין, מפריע ממש ועושה לכם הרגשה טובה פחות? יש מה לעשות בנדון. על פוליש שמעתם? כבר נספר.

 

במה מדובר?

פוליש לרצפה, זו בעצם פעולה, שבה בהתחלה מסירים שכבה עליונה של לכלוך מהרצפה, שכבה שכוללת בין היתר גם שומן. בהמשך, עושים איטום של הרצפה עם חומרים מיוחדים ואחרי זה מכסים את הרצפה בחומר ייעודי שיגרום לרצפה להיות ולהיראות נקייה והכי חשוב, להישאר כך לאורך הזמן.

 

ישנם סוגי כיסוי שונים?

נכון. יש כמה סוגי פוליש שניתן לעשות והכל באמת תלוי בטיב המבנה שבו נמצאת הרצפה. לדוגמא, פוליש וקס, שיגרום לרצפה שלכם לנצנץ כאילו הייתה רצפה בארמון בקינגהאם, זה כיסוי שפחות מתאים לחללים בהם יש ילדים שמתרוצצים – בשל סכנת ההחלקה או למקום, שבו לבעליו יש נטייה לשנות את סידור הרהיטים לעיתים קרובות מדי. סוג נוסף של פוליש, זה פוליש קריסטל, שכשמו כן הוא, מורכב מקריסטלים מיוחדים שמוחדרים לתוך הריצוף. וזה רק חלק מהאופציות שעומדות לרשותכם, במקרה ותחליטו ללכת על פוליש.

 

כיסוי פוליש – מומלץ?

התשובה היא כן. בנוסף לפן האסתטי, של מראה מסודר ויפה של הרצפה, מדבור גם בהגנה על הריצוף מפני שריטות, הצטברות לכלוך, שומן ושאר הדברים המזיקים.

 

עמידות הפוליש

חשוב שנבין, שלא מדובר במשהו שנבצע פעם אחת לכל תקופת המגורים שלנו בדירה הספציפית. מהסיבה הפשוטה, שלא מדובר במוזיאון, שנשמר מפני כל שימוש או פגיעה ברצפה. שריטות יהיו, דברים יישפכו ופוליש ווקס שעשיתם, בסופו של דבר ידהה. אך עדיין, העמידות תלויה בשימוש ויכולה להימשך עד כ – 4 שנים, במקרה של פוליש קריסטל.

 

עלות השירות

לא מדובר בשירות זול ואם נתקלתם במחיר זול משמעותית מהמקובל בשוק, אחרי שעשיתם סקר שוק, נורת אזהרה צריכה להידלק. למה? כי בנוסף לעלות העבודה, יש מחיר עלות גם לחומרים בהם משתמשים בפוליש ואין מדובר בחומרים זולים. זול מדי שווה ערך לחשוד מדי ואיכותי פחות.

 

לסיכום

פוליש הוא דבר שמאוד מומלץ לעשות לריצוף בבית שלכם, גם נותן מראה יוקרתי לחלל וגם שומר על הריצוף מפני פגיעות כאלה ואחרות. עכשיו, כשאתם מצוידים בכל המידע שנחוץ לכם, תוכלו לעשות את הבחירה הטובה ביותר עבור הבית שלכם.

 

פוליש לרצפה

אולי תאהבו גם: