איך לבצע ניקיון יסודי לאחר איתור נזילה

נזילות של צינור מים או ביוב הם אחד הדברים הקשים ביותר, נזילות גורמות לנזקים רבים, הן גורמות נזק לריהוט, פוגעות במערכת החשמל ואפילו גורמות נזק לקירות עצמם.

הנזק הכלכלי שנגרם בעקבות נזילות הוא רב, לכן איתור נזילות מוקדם עוד לפני שנגרם נזק יכול לחסוך לכם הוצאות רבות.

אם בכל זאת אתם כבר אחרי הנזילה והנזקים החלו, איך בכל זאת תצליחו לנקות את הנזקים שנגרמו בצורה היעילה ביותר.

בית מלאה מים

ניקוי וטיפול בהצפות

בשביל לבצע טיפול בהצפה וניקון לאחר מכן צריכים להשתמש בציוד מורכב ומתאים, לשם כך צריך לשכור שירות של חברות ניקיון מקצועיות שמתמחות בתחום.

אבל אם בכל זאת החלטתם לנסות ולבצע את המשימה באופן עצמאי, יש כמה דברים שכדאי מאוד שתדעו ותעשו אותם נכון.

מתקנים לפני שמנקים :

גילתם נזילה וראיתם את הבית שלכם מוצף, ראשית פנו כמה שיותר את המים בכל דרך אפשרית, גם אם זה אומר להרים בשיטה של סחבת רצפה לתוך דלי, או כל דרך אחרת.

נסו לנקות כמה שיותר ובשום אופן, לא לתת למים לעמוד ולחלחל לתוך הריהוט או הרצפה.

לאחר הניקיון הראשוני יש לדאוג כי הנזק תוקן בצורה מלאה ורק לאחר מכן להמשיך לנקות בצורה יותר יסודית, כל זאת תוך כדי שמירה על כך שאין מים עומדים.

מייבשים היטב :

אחרי הניקיון הראשוני, חשוב לדעת שהמים יכולים גם ליצור נזקים של עובש, לכן ניקיון הוא לא מספיק וחייבים לייבש היטב את המקום.

חובה לייבש בגלל שיש נזקים שנוצרים גם לאחר שהוצאתם את המים, יש חומרים שיכולים להתפורר בגלל המגע עם המים הרבים

תיקון נזקים אחרי הצפה

לא תמיד רק הצינור שנפגע הוא זה שסופג את הנזק, הוא גורם לנזקים רבים אחרים גם בתכולת הבית, יש לטפל בתכולה שנפגעה גם כן בצורה יסודית.

את הנזקים צריך לבדוק בצורה מדויקות ולטפל בכל מה שנפגע, אם מדובר על רצפת עץ חושב מאוד להחליף את המקומות שנפגעו כי הלחות שנותרת בעץ יכולה לגרום גם להתפתחות של עובש שיכול לגרום לנזק בריאותי לאנשים שנמצאים במקום.

לכן אם בחרתם לבצע את העבודה המורכב הזאת של ניקיון לאחר נזילה שימו לב היטב לכל פרט, גם שטיחים שנרטבו, להוציא אותם לייבוש בשמש זה לא מספיק, במיוחד אם מדובר על נזילה המגיעה מצינור ביוב שיש בו גם חיידקים צוואתיים.

במקרה כזה צריך גם לחטא את המקום ולהשתמש במטהרי אוויר בכדי למנוע ריחות לא נעימים, בנוסף חובה לאוורר את המקום באופן קבוע.

רוב המקרים בהם מתבצעת חדירה של מים והצפות הם בעיקר בימי הגשם, בהם קיימת חדירת מים מאסיבית מהגג, לכן הדרך הטובה להתמודד עם הנזקים האלו היא למנוע אותם מראש.

נסו לבדוק שהגג שלכם אטום עוד לפני עונת הגשמים ובצעו טיפול סיד באופן קבוע בימי הקיץ.

אולי תאהבו גם:

ווילון
יתרונות בווילונות גלילה

ווילונות גלילה הפכו בשנים האחרונות לטרנד עיצובי מעניין המאפשר לנו מבחר רב של אפשרויות של עיצוב כמעט לכל מתחם או חדר שנרצה לעצב בבית, כדי

קרא עוד »
דלת פלדה
מה הוא פרזול לדלת?

בתקופה האחרונה אנו מגלים כי יש חוסר הבנה בקרב אנשים רבים בכל הנוגע לתחום הפרזול. שכן, יש לא מעט אנשים שפונים אלינו ומבקשים לדעת מה

קרא עוד »
סטייק
איך בוחרים מנגל גז?

בשונה מגריל פחמים, גריל גז הוא מכשיר צליית בשר למקצוענים. לפיכך, כאשר בוחרים בגריל גז ובוודאי אם מדובר על הגריל הראשון יש לעשות זאת בחוכמה.

קרא עוד »
משקף
מה הם משקפי מולטיפוקל?

בתקופה האחרונה אנו שומעים לא מעט על מכרים שמשתמשים במשקפי מולטיפוקל. עובדה זו גרמה לנו להבין כי הגיע הזמן לדעת מה זה המשקפיים האלה שכולם

קרא עוד »