ניקיון גריל הגז לפסח – מה חשוב מבחינת ההלכה

הכשרה לפסח היא הזדמנות מעולה לנקות את הגריל כדי להבטיח שהוא יהיה מוכן לשימוש גם בשאר חודשי השנה.

אז איך עושים את זה ובאיזה כלים כדאי להשתמש? הנה כל התשובות לפי ההלכה

ניקיון של הגריל הוא עניין חשוב מאוד אחרי כל שימוש. כאשר מנקים את רשת הצלייה, את המבערים ואת גוף הגריל בצורה נכונה, משפרים את הביצועים שלו ואת העמידות. למעשה, פעולות תחזוקה וניקיון כאלה קובעות כמה זמן הגריל יחזיק מעמד ולאורך כמה שנים עוד נוכל להשתמש בו. זו הסיבה שבגללה כדאי להקפיד על ניקיון יסודי של הגריל מיד בתום השימוש ולאחר מכן בצורה תקופתית.

 

פסח הגיע? הזדמנות מעולה לניקיון יסודי

חודשי האביב למשל מביאים איתם את פסח. בין היתר, התקופה של פסח היא הזדמנות מעולה לנקות את כל המכשירים בבית ובעיקר את הגריל. עוד לפני פסח אפשר לנקות את הגריל בצורה יסודית, להבטיח את התקינות שלו ולמנוע בעיות נפוצות.

 

מה זה "כבולעו כך פולטו"?

מבחינה הלכתית, הכלל הקובע הוא "כבולעו כך פולטו". במילים אחרות, ההלכה קובעת שכמו שהדבר האסור נדבק לכלי, כך צריך להשתמש באותה שיטה גם על מנת להוציא אותו. ספציפית בפסח, מדובר על החמץ שנדבק לכלי במהלך השנה ועל זה שצריך להוציא אותו מרשת הצלייה או מהגריל על מנת להכשיר אותו.

העניין הוא שכדאי להכשיר את הגריל לפסח בכל מקרה, גם אם לכאורה לא שמנו עליו בשר לא כשר, פיתות ולחם. בתחום של גריל גז, הפתרון הרווח הוא להפריד בין הרשת שנמצאת בחלק העליון לבין שאר מתקני הגריל. לאחר מכן, מבצעים ליבון לרשת ואז מתמקדים במקומות שאליהם נופלים הפירורים החרוכים. בסוף, מפעילים את הגריל לחום מקסימאלי ולמשך חצי שעה עד שעה.

 

איפה מבצעים את הליבון?

בעלי גרילי גז יכולים להגיע לקראת פסח לאזור מסוים בעיר שלהם על מנת לבצע ליבון מסודר לרשתות הצלייה. בפועל, ליבון דורש להעביר אש על גבי הרשת וכך למעשה להכשיר אותה. אז בגלל שהעברת אש על גבי הרשת תהיה פעולה בלתי אפשרית במרפסת ומעט מסוכנת גם בחצר, עדיף לעשות את זה בליווי בעלי מקצוע ובצורה מסודרת.

 

שיקולי כשרות בעת רכישת המנגל

מי שמקפיד על כשרות וחשוב לו לארח חברים ובני משפחה גם בפסח צריך לבחור את הגריל המתאים. כבר במעמד הרכישה, מומלץ לבדוק עד כמה קל לפרק את רשת הצלייה ומה זה אומר מבחינת הניקיון של המבערים.

חוץ מזה, רצוי להשקיע עוד כמה שקלים ולקנות אביזרי ניקוי מתאים – שנמכרים בדרך כלל על ידי אותה חברה שמייצרת את הגריל. באופן הזה אפשר לשמור עליו נקי לכל אורך השנה ולחסוך מאמץ להכשרה של הגריל גם בתקופה של פסח.

 

סלומון מעושן

אולי תאהבו גם:

ווילון
יתרונות בווילונות גלילה

ווילונות גלילה הפכו בשנים האחרונות לטרנד עיצובי מעניין המאפשר לנו מבחר רב של אפשרויות של עיצוב כמעט לכל מתחם או חדר שנרצה לעצב בבית, כדי

קרא עוד »
דלת פלדה
מה הוא פרזול לדלת?

בתקופה האחרונה אנו מגלים כי יש חוסר הבנה בקרב אנשים רבים בכל הנוגע לתחום הפרזול. שכן, יש לא מעט אנשים שפונים אלינו ומבקשים לדעת מה

קרא עוד »
סטייק
איך בוחרים מנגל גז?

בשונה מגריל פחמים, גריל גז הוא מכשיר צליית בשר למקצוענים. לפיכך, כאשר בוחרים בגריל גז ובוודאי אם מדובר על הגריל הראשון יש לעשות זאת בחוכמה.

קרא עוד »
משקף
מה הם משקפי מולטיפוקל?

בתקופה האחרונה אנו שומעים לא מעט על מכרים שמשתמשים במשקפי מולטיפוקל. עובדה זו גרמה לנו להבין כי הגיע הזמן לדעת מה זה המשקפיים האלה שכולם

קרא עוד »