ניקוי תריסים חשמליים – האם זה אפשרי?

תריסים חשמליים הם מבין פתרונות ההצללה המועדפים בישראל, וזאת הודות ליתרונותיהם הרבים: הם קלים לתפעול, בטיחותיים ומשתלבים היטב במרחב מבחינה עיצובית.

יחד עם זאת, ככל מכשיר אחר שיש לו גרסה חשמלית, גם תריסים חשמליים יהיו מאתגרים יותר לניקוי בהשוואה לתריסים רגילים.

בכל אופן, ניקוי תריסים חשמליים הוא בהחלט דבר אפשרי ואף מומלץ. בכתבה הבאה נציג כיצד לעשות זאת.

 

פנייה למקצוענים

נתחיל מהשיטה הקלה והבדוקה ביותר – פנייה לשירות מקצועי. היעזרות בגורם חיצוני כגון חברה לניקוי משרדים עשויה להיות יקרה יותר מבחינה כלכלית אך היא בהחלט תהיה משתלמת מאוד מבחינת איכות העבודה והרווחה הנפשית שהיא מאפשרת. היעזרות בבעלי מקצוע מתאימה לציבור המתפנק והמתעצל אך לא רק – היא מספקת פתרון הולם לאנשים החוששים מפגיעה במנגנון החשמלי בעת הניקוי או למקומות בהם התריסים המותקנים פחות נגישים. דוגמא טובה לכך היא מגדלי משרדים אשר יעדיפו להסתמך על חברה לניקוי משרדים לטובת ניקוי התריסים בקומות הגבוהות – אתגר מורכב שמוטב להשאיר לידיהם של המבינים בעניין.

 

עשו זאת בעצמכם

ניקוי עצמאי הוא גם אפשרות מבורכת שיכולה להתאים לאנשים רבים – כאלו אשר מעדיפים לעשות דברים במו ידיהם ולחסוך את עלויות אנשי המקצוע. כאשר מנקים תריסים חשמליים לבד יש לשים לב לכמה דגשים. מוטב לנקות את התריסים במטלית לחה שתבצע עבודה אחידה על פני כל המשטח המיועד לניקוי. בנוסף מומלץ להמעיט ככל הניתן בשימוש ישיר במים – זאת על מנת למנוע שחיקה וחדירת רטיבות למקומות לא רצויים. כמו כן יש להקפיד על היעזרות בחומרי ניקוי ייעודים – כאלו אשר מצוין על אריזותיהם שהם מתאימים לניקוי תריסים.

 

לנקות או לא לנקות – זאת לא השאלה

חשוב לציין שניקוי תריסים הוא פעולה חשובה ביותר. היא מסייעת לשמור על תוחלת חיים ארוכה של התריסים ומונעת בלאי מוקדם – לכן ההמלצה היא להשקיע בניקוי ותחזוקה מונעת אחת לכמה זמן. עם זאת ניקוי לא נכון עלול להוביל דווקא לנזק ולפגיעה בהם. לכן השאלה אינה האם לנקות אלא איך לנקות. אם לא בטוחים כיצד, מומלץ מאוד לעשות מחקר קטן בנושא ולשאול לעצתם של אנשי מקצוע.

 

האומץ לפרק

במידה והתריסים ניתנים לפירוק, מוטב לבצע זאת לפני תחילת מלאכת הניקוי. כך פעולת הניקיון תהא נוחה יותר לביצוע וגם יסודית יותר. כאשר התריסים מפורקים ניתן להסיר את האבק והלכלוך שהצטבר על פני השטח בקלות וגם לעבור על כל צדדי התריסים ללא בעיה.

פירוק התריסים הוא לא תמיד עניין טריוויאלי, בטח לא לאדם הפשוט שאינו מבין או מתעניין מאוד בנושא. לכן מומלץ לברר לוודא כבר בעת התקנת התריסים האם הם פריקים וכיצד אפשר לעשות זאת. אם שכחתם לשאול בזמן זה אין דבר – תמיד אפשר להתקשר מאוחר יותר ולקבל את המידע הרצוי.

 

תריס

אולי תאהבו גם: