ניקוי נזקי מים – מה לעשות לאחר שיטפון

שטפון של מים עשוי להיגרם בעקבות שחיקה, עומס או בלאי של הצנרת שדרכה עוברים המים או לחילופין, כתוצאה מבעית איטום או סתימה של הביוב.

הסיכון העיקרי בשיטפון של מים, שעשויים להיגרם נזקים שונים בעקבותיו.

באופן כללי, נזקי מים לאחר שיטפון עשויים להיגרם בבתים פרטיים, במשרדים ובמוסדות שונים.  

 

התמודדות עם נזקי הצפה

בכדי להצליח להתמודד עם הצפה, ראשית, יש לסגור את הברז הראשי של המים ולאחר מכן, ליצור קשר עם איש מקצוע. אפשר להיעזר בביובית בכדי לשאוב את ההצפה ולשחרר כמויות מים גדולות, שעלולות להוות סיכון לסביבה. לאחר מכן, יש לבצע ניקוי לאחר ההצפה בכדי לתקן את נזקי המים שנגרמו ולהשיב את המצב לקדמותו.

 

נזקים שעשויים להיגרם

הצפה של מים בתוך חלל מסוים, עושיה לגרום לנזק לתשתיות, לנזק לטיח, לפגיעה בקירות וכן, לגרום למבנה לזיהומים או לעובש. לפיכך, הפעולה החשובה שיש לבצע הינה טיפול במקור התקלה שבעקבותיה, נגרמה ההצפה ולאחר מכן, להתמקד בשיקום ובתיקון המבנה.

ככלל, ההרס שעשוי להיגרם כתוצאה מנזקי שטפון עשוי להתבטא בכמה אופנים:

  • בנזק למבנה עצמו – עשויה להתפתח נפיחות, לחות או עובד
  • בנזק לערכו של הנכס – כתוצאה מפגיעה במבנה, ערכו עשוי לרדת.
  • בנזק למבנים הסמוכים – התפשטות הרטיבות עשויה להזיק גם לדירות או למבנים הסמוכים. בהתפתחותו של מצב כזה, תאלצו לשאת בהוצאות תיקון נזקי הרטיבות גם של המבנים הסמוכים למבנה שלכם.
  • בנזק בריאותי – התפשטות של רטיבות עשויה לגרום להתפתחות של פטריות ושל אורגניזמים שונים, אשר עשויים לפגוע באוויר ולגרום לאלרגיות או לזיהומים שונים.

 

ביצוע השיקום

תהליך שיקום של מבנה, לאחר שהתרחש שטפון, כולל כמה שלבים:

  • ראשית, יש להעריך את הנזק שנגרם, באמצעות איש מקצוע ובהתאם, להכין תכנית במטרה לשקם את המבנה. חשוב שתהליך ההערכה יתבצע מהר ובאופן מקצועי, שכן, חשוב שהטיפול בנזק יתבצע במהירות וסמוך, ככל האפשר, להתרחשותו של הנזק.
  • לאחר שמתקבל אישור לתכנית השיקום, יש לבצע שאיבה וניקוז של המים ולאחר מכן, לבצע ייבוש יסודי של כלל האזורים שבתוך המבנה וזאת באמצעות מערכת של ייבוש תת רצפתי.
  • לאחר מכן, יש לבצע עוד כמה פעולות אשר כוללות, ניקוי, סיוד וצביעה וכן, החלפה של פריטים שניזוקו מהמים. במצבים חמורים יותר, יש להחליף את כלל מערכת האינסטלציה, מערכת החשמל או מערכת המיזוג.

 

לסיכום

ניקוי נזקי מים וכן, שיקום של מבנים לאחר התרחשותו של שטפון דורש טיפול מקצועי ויסודי. ככלל, במצבים של שיטפונות אשר גרמו לנזקים לבתים או למבנים מסוימים, כדאי לפנות לחברה מנוסה, אשר תדע להניק עבורכם מענה מהיר ומקצועי. חברה מנוסה בתחום תוכל לדאוג ולטפל באופן אפקטיבי בנזקי השיטפון ולהחזיר את מצבו של המבנה לקדמותו ובכך למנוע נזקים חמורים שעלולים להתפתח כתוצאה ממי השיטפון.

 

בית מוצף

אולי תאהבו גם:

ווילון
יתרונות בווילונות גלילה

ווילונות גלילה הפכו בשנים האחרונות לטרנד עיצובי מעניין המאפשר לנו מבחר רב של אפשרויות של עיצוב כמעט לכל מתחם או חדר שנרצה לעצב בבית, כדי

קרא עוד »
דלת פלדה
מה הוא פרזול לדלת?

בתקופה האחרונה אנו מגלים כי יש חוסר הבנה בקרב אנשים רבים בכל הנוגע לתחום הפרזול. שכן, יש לא מעט אנשים שפונים אלינו ומבקשים לדעת מה

קרא עוד »
סטייק
איך בוחרים מנגל גז?

בשונה מגריל פחמים, גריל גז הוא מכשיר צליית בשר למקצוענים. לפיכך, כאשר בוחרים בגריל גז ובוודאי אם מדובר על הגריל הראשון יש לעשות זאת בחוכמה.

קרא עוד »
משקף
מה הם משקפי מולטיפוקל?

בתקופה האחרונה אנו שומעים לא מעט על מכרים שמשתמשים במשקפי מולטיפוקל. עובדה זו גרמה לנו להבין כי הגיע הזמן לדעת מה זה המשקפיים האלה שכולם

קרא עוד »