ניקוי מחיצות ויטרינה – איך הוא משתלב עם ניקיון הבית?

ויטרינות זכוכית בבית מעניקות מראה אסתטי לחדרים, מכניסות אור טבעי ומאפשרות לבני הבית להשקיף על נוף רחב.

למעשה, אם בעבר ויטרינות היו רק בחנויות, הרי שכיום אפשר למצוא ויטרינה כמעט בכל בית, לרוב בסלון, מובילה ליציאה למרפסת, משקיפה לחצר, או לגינה ומעניקה מראה יפה לבית כולו, אבל האם זה שווה את המאמץ הנדרש עבור הניקיון של מחיצת ויטרינה?

 

טיפים שיעזרו לכם לנקות בקלות את הויטרינות בבית

אין מה לעשות – ויטרינה היא באמת מחיצת זכוכית גדולה, שצריך לשמור על הניקיון שלה, אבל אנחנו חושבים שזה דווקא שווה את המאמץ ויודעים שגם יש דרכים לבצע את המשימה בקלות ובכיף.

 

תזמון נכון עושה את ההבדל

ניקוי ויטרינות זכוכית גדולות ביום חם מאוד ויבש מאוד, עשוי להיות מייגע ולא נעים – חוץ מזה שחם מדי לעבודות גדולות, נוזל הניקוי מתיבש במהירות על הזכוכית ולא משאיר לכם מספיק זמן לנקות אותה כמו שצריך. לכן השתדלו לנקות את הויטרינות בבית בימים נעימים ולחים.

 

קוקטייל חומרים מוצלח

עם כל הכבוד לספריי חלונות, ניקוי מחיצות זכוכית גדולות כדאי לעשות דווקא עם מים וסבון, כמו פעם – ערבבו שתי כוסות מים עם רבע כוס חומץ וחצי כוס סבון כלים נוזלי, הרטיבו מטלית בתערובת ונקו איתה את החלון. החומץ יעניק ברק לזכוכית, הסבון ינקה היטב את הלכלוכים העיקשים ולכם יהיה מספיק נוזל לנקות איתו את כל הויטרינה.

 

השתמשו במגב קטן

המגבים הקטנים המשמשים לניגוב השיש במטבח, או לניקוי שמשות המכונית בתחנות דלק, הם מושלמים גם לניקוי ויטרינות. לאחר יישום חומר הניקוי בעזרת מטלית על הויטרינה, השתמשו במגב הקטן כדי להסיר את החומר מהחלון.

העבירו את המגב בתנועה מהירה מצד לצד – התחילו למעלה ורדו בהדרגה עד לתחתית הויטרינה. פעולה זו תקל על ייבוש הויטרינה ותשאיר אותה מבריקה ונקייה.

 

לא לשכוח לנקות את המסילות

המסילות בתחתית הויטרינה זקוקות גם הן ליחס, כדי שהניקיון יהיה שלם.

רצוי לנקות את האבק והלכלוכים הקטנים בעזרת שואב אבק – לפני שמתחילים לשפוך נוזלים על החלון, ואף לעבור על המסילה עם מברשת ניקוי רכה.

לאחר מכן אפשר להעביר מטלית לחה לאורך המסילה כדי ללכוד את הלכלוך שנשאר בפנים.

 

פטנטים קטנים וחכמים

  1. ניקוי סימנים ושאריות של מדבקות ישנות – מרחו מיונז על הסימן, המתינו כמה דקות וגרדו את החומר בעזרת כרטיס אשראי, אח"כ נקו עם מטלית לחה.
  2. לאחר ניגוב הויטרינה עם מגב, השתמשו במטלית יבשה ונקייה כדי להסיר את מעט הרטיבות שנותרה ולהשאיר את הויטרינה מבריקה.
  3. מרחו שעווה לרצפה על הצד החיצוני של הויטרינה כדי לשמור על הניקיון לטווח ארוך.

 

לסיכום

אין כמו ויטרינה ענקית בסלון כדי להכניס אור הביתה, נוף וצבע.

הוספת מחיצות ויטרינה לבית היא הדרך הטובה ביותר לשדרג את העיצוב. והניקיון?

אם הגעתם עד לכאן – אתם כבר יודעים שניקוי ויטרינות הוא הרבה יותר קל, מהיר ויעיל מכל משטח אחר בבית.

לפרטים נוספים על דלתות ויטרינה ומחיצות זכוכית לחצו כאן.

 

חדר מעוצב

אולי תאהבו גם: