ניקוי דירה אחרי שיפוץ

אם התחלתם שיפוץ דירה, ודאי הזמנתם קבלן שיפוצים וביקשתם שהוא יטפל בכל – החל מהוצאת הרהיטים מהחדרים הרלוונטיים, הנחת יריעות ניילון על הרצפה כדי למנוע לכלוכים מיותרים וכלה בעבודת השיפוץ עצמה.

אם אתם אחרי עבודת השיפוץ – מגיע לכם מזל טוב ועכשיו אתם צריכים לדאוג לניקוי הדירה. איך עושים את זה?

 

10 טיפים לשמירה על ניקיון הבית במהלך ובתום השיפוץ

בדרך כלל, בתום תהליך של שיפוץ דירה, יש לכלוך רב וכתמים שלא יורדים בקלות. רבים מעדיפים לשכור שירותי חברת ניקיון כדי לטפל במצב, אז מה אפשר לעשות כדי שתהליך הניקיון יהיה קל ויעיל – בין אם אתם עושים אותו בעצמכם, או בעזרת חברת ניקיון? הנה כל השלבים החשובים:

ציוד לניקיון

 

 

חיפאים מגלים את הסוד: כשמחפשים קבלן שיפוצים טוב, רושמים "קבלני שיפוצים מומלצים בחיפה 144" במנועי חיפוש

 

  1. בתחילת השיפוץ, ודאי תעבדו מול קבלן שיפוצים מקצועי. בדקו אם הוא מפנה את הריהוט שלכם בעצמו, או שאתם תצטרכו לדאוג לכך בעצמכם. שנית, ודאו מולו שהוא מתכוון לפנות מהדירה את כל הפסולת בתום השיפוץ.
  2. ודאו שקבלן השיפוצים מגיע מהאזור שלכם, כדי שלא ייגבה תשלום נוסף על הגעה מישוב מרוחק, כך שאם אתם תושבי חיפה למשל, רצוי שגם קבלן השיפוצים שלכם יגיע מחיפה.
  3. קבעו עם הקבלן מראש כללים לעבודה, שישמרו על הבית כמה שיותר נקי במהלך העבודה – למשל הדבקה של סלוטייפ על הפנלים ועל מסגרות החלונות, פריסת עיתונים על הרצפה וכיסוי של חפצים ורהיטים שאי אפשר להוציא מהדירה, כדי שלא יתלכלכו בחומרים שאי אפשר לנקות. אם תצליחו לעמוד במשימה והקבלן יצליח לעמוד במילתו – ייתכן שתוכלו לוותר על חברת הניקיון ולנקות בעצמכם.
  4. בקשו הצעות מחיר מכמה חברות לפני שתחליטו עם מי לעבוד ונסו למצוא חברה אמינה, שיש לה המלצות מלקוחות מרוצים. תוכלו למצוא המלצות בקלות רבה יותר, אם חברת הניקיון תהיה מאיזור המגורים שלכם ושכנים, או מכרים אחרים שלכם השתמשו בשירותיה, כך שאם אתם תושבי חיפה לצורך העניין, חברת ניקיון חיפאית היא עדיפה כמובן.
  5. הזמינו את חברת הניקיון – לפחות שבוע מראש ובקשו שיגיע אליכם נציג להערכת מחיר.
  6. בתום השיפוץ – בדקו עם קבלן השיפוצים, אם יש מקומות בדירה, שזקוקים לניקיון מיוחד.
  7. ודאו שחברת הניקיון מספקת שירותים מיוחדים לדירות לאחר שיפוץ: מריחות רובה, שאיבת אבק ולכלוך מארונות, ניקוי שאריות טיח וצבע. יחד עם כל אלה, ודאו שאתם מקבלים גם את שירותי הניקיון הרגילים – תריסים, שקעי חשמל, פאנלים ,כלים סניטריים, גופי תאורה וכן הלאה.
  8. התכוננו לטפל בכל מה שחברת הניקיון לא תעשה עבורכם: פינוי פסולת למשל, נמצא באחריות הקבלן, אך גם אם הוא יתרשל בתפקידו – חברת הניקיון לא תעשה זאת במקומו.
  9. פוליש – שירות מיוחד להברקת הרצפה, שתצטרכו לתאם במיוחד ולוודא שאתם מקבלים את סוג הפוליש המתאים למרצפות בדירה שלכם.
  10. בדקו מה משך הזמן הצפוי לתהליך הניקיון, להערכת צוות החברה, כדי שתוכלו לתכנן את המשך העבודות בבית.

 

לסיכום – ניקיון כחלק מתהליך שיפוץ הדירה

גם דירה משופצת, תהיה נעימה וראויה למגורים רק לאחר תהליך ניקוי יסודי וכדי לוודא שתצליחו לספק תהליך כזה באופן מקיף ואיכותי – חשוב להיערך מבעוד מועד וליישם כמה כללים חשובים לפני השיפוץ, במהלכו ולאחריו, כדי שתוכלו ליהנות מהשיפוץ שעשיתם ולגור בבית נעים ונקי.

אולי תאהבו גם:

איך לנקות נכס לאחר שיפוצים

צריכים לנקות נכס מסוים לאחר שיפוץ? מדובר על משימה לא קלה בכלל, שכן מדובר בכמות גדולה של לכלוך שצריך לנקות בצורה מקצועית ואפקטיבית. הזמן האידיאלי

קרא עוד »