מפיץ ריח לבית -האם הוא נותן אווירת ניקיון נעימה וריחנית

חוש הריח של האדם אמנם אינו מפותח כמו אצל מרבית היונקים אך יש לו תפקיד חשוב מבחינה תפקודית ורגשית. חוש זה עובר דרך מרכז החושים במוח וכל מי שאינו תתרן יכול לזהות בתוך שניות ריחות מוכרים ואהובים. לריח תפקיד חשוב גם במניעת הכניסה של חומרים רעילים או מסוכנים לגוף וליציאה ממקומות סכנה. במאמר זה נתמקד בתפקיד של מפיץ ריח בבית.

 

סוגים שונים של ריח

ניתן למצוא כיום מגוון סוגים של מפיצי ריח לבית, הן בתצורה הקלאסית של נירות ריחניים ושמנים אתרים והן בתצורה של מפיצים אלקטרונים ובשמים מלאכותיים. ריח טוב מפעיל את  הזיכרון הרגשי ומשנה אוטומטית את מצב הרוח של האדם. כשאנו נתקלים בתוצרים של מפיץ ריח לבית החיווט שלנו במוח גורם לנו לקשר את הריחות הנעימים עם ניקיון ואווירה נעימה.

 

התרוממות רוח

ריחות נעימים מפעילים את החושים הנוספים שלנו ונוצרת התרוממות רוח טבעית. גם מי שנכנס הביתה עייף וחסר חיוניות עשוי להרגיש כיצד הימצאותו של הריח הרענן בבית משנה באופן מהיר את תחושת העייפות והוא הופך לרענן יותר. מלבד שימוש במפיצי ריח, ישנם דרכים נוספות לסייע לריח ולאווירת הניקיון הכללית של הבית אליהם נתייחס כעת.

 

ייבוש רטיבות ואוורור

חשוב להבין את הקשר שבין לחות לריח טחוב ולא נעים. חשוב  לאוורר היטב את חדרי רחצה וחדרי השירות בבית ככל האפשר ולפתוח חלונות ולהכניס אוויר נקי מעת לעת. זה לצד הדלקת נרות צפים יכול לשמור על האוויר הביתי כשהוא נקי ונעים. יש להשליך סמרטוטים משומשים ולאמץ מטליות חדשות או כאלה שעברו כביסה במטבח ובאמבטיה מפעם לפעם.

 

ריחות שונים לכל חדר

ניתן למעשה להפריד חללים בבית באופן מוגדר, לא רק באמצעים עיצוביים, אלא גם באמצעות השראת ניחוח ייחודי לכל חלל. ניתן לרכוש נרות ריחניים ומפיצי ריח למיניהם שהם ייעודיים לחללים השונים ואף להכין בעצמכם מפיצי ריח מפתיתי סבון ושאריות של סבונים מוצקים שריחם אהוב עליכם. את פתיתי הסבון יש להכניס לתוך שקיות רשת ולפזר בחלל הרצוי.

 

ניקוי וזריקת הזבל

ניחוחות יכולים להיות עולם ומלואו. יש ניחוחות מרגיעים וניחוחות מעוררים ולא כל ניחוח מתאים לכל חלל או חדר. על מנת לשמור על ריח נעים ונקי במטבח חשוב לאורר בעת טיגון ולהקפיד על זריקה תכופה של הפח ועל הניקיון שלו מעת לעת. הפח סופח ריחות מכל הזבל והריח יכול להשרות אווירה לא נעימה גם לאחר שהפח רוקן.

 

סיכום הפצת ריח נקי

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו באופן שריח יכול להשרות אווירה נקייה ונעימה בבית. כפי שציינו, ניתן ליצור מפצי ריח באופן עצמאי או לקנות מפיצים מסוגים שונים כמו נרות, שמנים ובשמים מלאכותיים שונים. חשוב במקביל לכך לשמור על הבית כשהוא מאורר ולייבש רטיבות ולחות המשרים ריח לא נעים ועובש, על מנת שהבית יהיה נעים ונקי באמת.

מפיץ ריח לבית

אולי תאהבו גם: