מה עושים שהפחת קופץ?

ילד אחד במקלחת, אחר רואה טלוויזיה, השלישי מחבר את הקומקום ו.. קפץ החשמל. פתחתם את לוח החשמל ונוכחתם לדעת כי הפחת קפץ.
אין צורך להיבהל, אך כדאי להבין תחילה- מהו הפחת?
פחת, או בשמו המלא ממסר פחת, הוא מפסק קטן על לוח החשמל שלכם (אותו המפסק שבדרך כלל נוטים לחשוב שהוא המפסק החשמלי, אך הוא לא). מטרת הפחת היא לנתק באופן אוטומטי את החשמל במקרה של הופעת "זרם זליגה". במילים פשוטות, הפחת גורם להפסקת חשמל כשיש זרם חשמלי שעובר דרך נתיב שהוא לא המעגל החשמלי, או בעת זיהוי מכשיר בעל בידוד לא טוב או תקלה, מה שעלול לגרום להתחשמלות או שריפה.

 

איך הפחת עובד?

הפחת עובד על – ידי מדידת הזרם הנכנס אליו לעומת היוצא ממנו. אם קיים הפרש בין הזרמים והזרם הנכנס קטן יותר מאשר היוצא, משמעות הדבר כי התקיימה זליגת זרם דרך מקום אחר, מה שעלולה להיות התחשמלות אדם. במקרה כזה, הפחת מנתק את הזרם החשמלי. ניתוק הזרם יכול לקרות לעיתים גם אם קיימת תקלה במכשיר חשמלי, אי אז קיימת סכנה לשרפה.

 

מה הדבר הראשון שעושים כשהפחת קופץ?

תחילה, יש להוריד את כל המאמתים ולהשאיר את הפחת מורם. מעלים את המאמתים חזרה אחד אחרי השני, עד למציאת הסיבה לקפיצת הפחת. אם המאמת הראשי הוא המקצר, ככל הנראה קיימת צריכת יתר ממכשירי החשמל בבית, וכדאי לנתק את חלקם או לנסות לחברם לשקעים אחרים. אם הפחת קפץ בגלל מאמת אחר, סביר להניח כי זהו האזור בבית בו קיימת התקלה.

 

גיליתי שקיים מאמת הגורם לפחת לקפוץ, והפחת קפץ שוב. מה השלב הבא?

כפי שאמרנו, סביר להניח כי אחד המכשירים באזור המאמת המורם תקול. יש לנתק את כלל מכשירי החשמל מהשקע, כולל מתגי התאורה, ולנסות להרים את המאמת. חברו את המכשירים והדליקו את המתגים אחד אחרי השני. אם בעת חיבור מכשיר חשמלי לשקע או הדלקת גוף תאורה החשמל קפץ פעם נוספת, הוא מקור התקלה. השאירו אותו מנותק מחשמל.

 

איתרתי תקלה, האם אוכל לתקן לבד?

אם התקלה נובעת ממכשיר חשמלי כמו טוסטר או קומקום, עלויות הקנייה של מכשיר חדש יהיו נמוכות יותר מאשר הזמנת חשמלאי, אך במידה והתקלה נמצאת באחד ממתגי התאורה או השקעים, אין לתקנם באופן עצמאי בשום אופן – אלא באמצעות חשמלאי המוסמך לכך.בכל הנוגע לעבודה עם חשמל- אין לקחת סיכונים מיותרים. ניתן לגשת ללוח החשמל ולהרים את המתגים לבדכם, אך גם בפעולה זו יש להקפיד כי אינכם יחפים, ולא נוגעים בלוח החשמל עם מכשיר מתכתי. כאשר מדובר בפתיחת לוח החשמל, תיקון שקע או מתג וביצוע פעולות נוספות שאינכם מכירים ומוסמכים אליהן, הזמינו חשמלאי מוסמך ומקצועי באתר: tlv-elec.co.il.

 

חיבור מתגים

אולי תאהבו גם:

לשפר את היציבה
 10 דרכים לשפר את היציבה

שמירה על יציבה טובה חיונית לבריאות ולרווחה הכללית. יציבה לקויה יכולה להוביל למגוון של בעיות בריאותיות, כולל כאבי גב, כאבי צוואר וכאבי ראש. זה יכול

קרא עוד »