מה היא הדברת צמחייה?

סובלים ממכה של מזיקים? בניגוד לבעיות שונות שצצות ואותן אנו מנסים לפתור בעצמנו, כאשר מדובר על הופעה של מזיקים שונים, כמו חרקים, מכרסמים, טרמיטים או תקינים – לרוב נעדיף לפנות אל איש מקצוע. אנשי המקצוע במקרה הזה הם המדבירים, להם יש את הידע, את הניסיון ואת היכולות למגר את המזיק. עולם ההדברה משתכלל, וכיום ניתן למצוא סוגי הדברות מיוחדים, כמו הדברת צמחייה.

 

הדברה באמצעות צמחים

לרוב, כשנזמין הדברת מזיקים, נצפה שהמדביר יגיע עם מיכל ריסוס, באמצעותו הוא יוכל למגר את היצורים השונים המטרידים את מנוחתנו. למעשה, כמות שיטות ההדברה שתוכלו למצוא בשוק היום, הינה גדולה מאי פעם. מדבירים מצאו שיטות הדברה חדשות, שמאפשרות להם להרחיק את המזיק בצורה אפקטיבית, תוך כדי ניצול יתרונות נוספים ומגוונים. קראו עוד על השיטות הללו באתר הדברות הסביבה.

אחת השיטות שניתן להדביר באמצעותן היא הדברה באמצעות צמחים. הדברת צמחייה מאפשרת למדביר להשתמש בחומרים טבעיים לגמרי, שלא עברו עיבוד כלשהו. החומרים הטבעיים הללו הם צמחים שונים. באמצעות התכונות של אותם הצמחים, יחד עם תגובת החרקים אל אותן תכונות, ההדברה מתבצעת בצורה יעילה, נוחה וכזאת שאינה מזהמת את הסביבה.

 

היתרונות של הדברה כזו

היתרון הראשון של הדברה כזו היא העובדה שבמקרים מסוימים אין צורך במדביר. מקלות קינמון למשל, יכולים לדחות חרקים מסוימים ולגרום להם לברוח מהבית שלכם, במידה והם הופיעו בסביבה הביתית שלכם. במקרה הזה ניתן לפזר את מקלות הקינמון בעצמכם, אם אתם מעוניינים בכך.

בנוסף, היעילות של ההדברה הזאת גבוהה כאשר מדובר בכמות סבירה של חרקים. הדברת צמחייה מאפשרת בנוסף ביצוע הדברה בבתים ובחללים שונים, מבלי שהאנשים שגרים בבית או משתמשים באותו חלל יצטרכו לבצע התאמות מיוחדות.

 

סיבות לשימוש בהדברת צמחייה

אחת הסיבות העיקריות לשימוש בהדברת צמחייה, היא הזיהום הסביבתי של ההדברה הקלאסית. אם בעבר המדביר היה מבצע את עבודתו באמצעות ריסוס של חומרים כימיים, כיום זה ברור שמדובר בפעולה מזהמת ושכדאי לנקוט בדרכים חלופיות.

 

כיצד זה עובד?

דרך הפעולה של הדברת צמחייה אינה מסובכת. ניתן להדביר באמצעות צמחים שונים, כמו מקלות קינמון, עלי דפנה, או גרגירי פלפל חריף. בעוד שהריחות והטעמים של הצמחים הללו די אהובים ומקובלים אצל האדם, זה לא כך מבחינת החרקים. חרקים רבים סולדים מהריחות והמטעמים של צמחים אלו, כך שפיזור במקומות הנכונים יוביל לבריחה שלהם.

 

אפקטיבי נגד חרקים

יש לכם מכרסמים בבית? אולי דווקא פשפשים? במקרים הללו כדאי להזמין מדביר וליידע אותו בראש בדבר המזיק התורן. הדברת צמחייה אפקטיבית נגד חרקים מסוימים, כך שבמידה ואתם סובלים מהימצאות של מזיק אחר, מוטב לכם לא לנקוט בשיטה זו. פיזור הצמחים שתואר לעיל במטרה למגר מכרסמים למשל, יהיה פעולה לא יעילה.

בקרת צמחייה

 

 

אולי תאהבו גם:

לשפר את היציבה
 10 דרכים לשפר את היציבה

שמירה על יציבה טובה חיונית לבריאות ולרווחה הכללית. יציבה לקויה יכולה להוביל למגוון של בעיות בריאותיות, כולל כאבי גב, כאבי צוואר וכאבי ראש. זה יכול

קרא עוד »