מהי הדרך הנכונה לנקות מצלמה טרמית

אנשי מקצוע רבים עברו בשנים האחרונות להשתמש במצלמות טרמיות לשימושים שונים.

איתור זליגות במזגנים ואיתור נזילות במערכות הביוב הפכו להרבה יותר פשוטים ומהירים לתיקון בעזרת המצלמה הטרמית.

עם זאת, השימושים הנפוצים של המצלמה גורמים לכך שהיא תתלכלך ותזדקק לניקוי באופן תדיר.

מכיוון שמדובר במכשיר יקר, חשוב לנקות אותו כמו שצריך כדי לא לגרום נזק. אז מהי הדרך הנכונה לעשות זאת?

 

לקנות מצלמה בראש נקי

נפתח ונאמר שאם אתם עדיין מתלבטים האם כדאי לכם לקנות מצלמה תרמית, אז התשובה היא חד משמעית כן, ואל תחששו להרוס אותה אחרי הפעם הראשונה שבה תשתמשו בה, מכיוון שהכנו לכם מדברים מסודר ומדויק כיצד לנקות אותה. לכן, כנסו עוד היום לקטלוג מוצרי FLIR, בחרו לכם מצלמה תרמית ממבחר הדגמים הקיימים, וחסכו לעצמכם שעות רבות של עבודה מיותרת ולא מקצועית.

 

למה בכלל לנקות?

אז למה בכלל צריך לנקות את המצלמה הטרמית? בראש ובראשונה המטרה של ניקיון המצלמה, הוא ניקיון העדשה. הלכלוך והשומן שמצטבר על העדשה מפריע מאוד לאיכות בתמונה, ולכן חשוב להסיר את כל הלכלוך והשומן שמצטבר עליה. חשוב להדגיש כי ההמלצה היא לא לנקות את העדשה באופן תדיר ולאחר כל שימוש, אלא רק כאשר יש צורך ויש לכלוך שהצטבר ונראה באופן ברור.

 

אז איך מנקים בפועל?

בשלב הראשון, יש להסיר את האבק שהצטבר על העדשה. ניתן להסיר את האבק בנשיפה, או בעזרת שימוש במברשת ניקוי עדשות מיוחדת. לאחר מכן, יש לנקות את העדשה בעזרת מנקה עדשות עם 96 אחוז אלכוהול איזופרופיל ומטלית כותנה בלבד או מגבון מיוחד לעדשות. את הניקוי יש לבצע בתנועות מעגליות ממרכז העדשה לכיוון הקצוות. לאחר מכן יש לתת לאלכוהול להתייבש לבד ולא לעבור עם מטלית יבשה על מנת לא לפגוע בציפוי האנטי רפלקטיבי של העדשה ובכך לפגוע באיכות הצילום שלה באופן משמעותי ולנזקים שיעלו לכם הרבה מאוד כסף לתיקון. אין להשתמש בזמן הניקוי בשרוול החולצה, נייר טואלט, מגבת או סמרטוט כדי לנקות את העדשה, מכיוון שגם אלו עלולים בסבירות גבוהה לפגוע בעדשה בצורה חמורה.

 

השתמשו במצלמה בצורה חכמה

מצלמה תרמית יכולה לעזור לכם לייעל את עבודתכם, להפוך אתכם ליותר מקצועיים וכך להרוויח יותר כסף. אמנם מדובר בהוצאה לא קטנה, אך היא בהחלט משתלמת. תוכלו להינות מהמצלמה לאורך שנים רבות, ובמידה ותשמרו עליה כמו שצריך, היא תלווה אתכם לאורך זמן. על מנת שזה יקרה, יש לבצע ניקוי יסודי, איכותי ונכון בכל פעם שהמצלמה זקוקה לכך. נחזור ונדגיש – אין צורך לנקות בכל יום או לאחר כל שימוש את המצלמה מכיוון שזה יכול לפגוע בה, אך כאשר הלכלוך מצטבר ופוגע באיכות התמונה, יש לעשות זאת כפי שהסברנו על מנת לא לייצר נזק נוסף.

מצלמה

 

אולי תאהבו גם:

ווילון
יתרונות בווילונות גלילה

ווילונות גלילה הפכו בשנים האחרונות לטרנד עיצובי מעניין המאפשר לנו מבחר רב של אפשרויות של עיצוב כמעט לכל מתחם או חדר שנרצה לעצב בבית, כדי

קרא עוד »
דלת פלדה
מה הוא פרזול לדלת?

בתקופה האחרונה אנו מגלים כי יש חוסר הבנה בקרב אנשים רבים בכל הנוגע לתחום הפרזול. שכן, יש לא מעט אנשים שפונים אלינו ומבקשים לדעת מה

קרא עוד »
סטייק
איך בוחרים מנגל גז?

בשונה מגריל פחמים, גריל גז הוא מכשיר צליית בשר למקצוענים. לפיכך, כאשר בוחרים בגריל גז ובוודאי אם מדובר על הגריל הראשון יש לעשות זאת בחוכמה.

קרא עוד »
משקף
מה הם משקפי מולטיפוקל?

בתקופה האחרונה אנו שומעים לא מעט על מכרים שמשתמשים במשקפי מולטיפוקל. עובדה זו גרמה לנו להבין כי הגיע הזמן לדעת מה זה המשקפיים האלה שכולם

קרא עוד »