האם צריך לנקות את הבית לפני ביצוע הדברה

לקראת האביב והקיץ רבים מזמינים הדברה מקצועית, אך לא יודעים אם לנקות את הבית לפני או אחרי ההדברה.

התשובה במאמר הבא.

 

האם יש לנקות את הבית לפני הדברה?

הדעות לגבי ניקוי הבית לפני הדברה הן לכאן ולכאן. ישנם הגורסים שמומלץ לנקות לפני ההדברה באופן יסודי וכך לסייע לפעולת ההדברה וישנם הטוענים שאין בכך מאום ועדיף לנקות לאחר ההדברה בשל החומרים הרעילים העלולים להזיק לדיירי הבית. ההדברה נועדה למנוע כניסה של מזיקים שונים כמו: פשפשים, ג'וקים, נמלים, קרציות ועוד. כאשר הניקוי נעשה לפני ההדברה היא יותר אפקטיבית. החומרים בדרך כלל ידידותיים לסביבה ואינם פוגעים בחיות מחמד ובני אדם למרות שעדיף לא לשהות בעת ההדברה ומספר שעות לאחריה בבית. אם מנקים את הבית לאחר ההדברה החומרים משפיעים פחות על כניסת המזיקים. עם זאת, יש לבחור מתוך חברות הדברה בתל אביב – רשימת מדבירים מומלצים מדביר עם רישיון בתוקף ולוודא שהחומרים אינם מזיקים.

 

מדוע אין לנקות את הבית לאחר ההדברה?

מטרת הניקיון היא להסיר לכלוך וזיהום על מנת שהסביבה תישאר נקייה ולא ייווצרו נזקים תברואתיים, אך לאחר ההדברה איכות האפקטיביות של חומרי ההדברה תפחת באם ננקה מיד את הבית. יתרה מכך, כאשר הרכב חומרי ההדברה נפגש עם הרכב חומרי הניקוי, הריצוף והקירות עלולים להיפגע ועימם גם התכולה. אם בכל זאת מנקים לאחר ההדברה צריכים להיות זהירים ולא לנקות את הפינות והמקומות אותם ריססו. ניתן להסיר שומנים ולכלוך בשאר המקומות אך לתת לפחות 48 שעות לחומרי הריסוס לעשות את הפעולה. אם עשיתם ריסוס נגד פשפשים יש לשטוף את הרצפה אך ורק במים ללא חומרי ניקוי ועדיף לא לעשות זאת במשך שבוע מיום ההדברה.

 

מה ניתן לעשות לאחר ההדברה?

לאחר ההדברה חשוב לאוורר את הבית ולפתוח חלונות כדי שתוכלו להיכנס חזרה לבית והריחות יפוגו. בכל מקרה הכניסה לבית תהיה רק לאחר שחומרי הריסוס יבשו. אין לשטוף את הרצפה במשך 3 ימים, אך ניתן לנקות את המשטחים. כאשר אתם עוברים עם מטלית לחה על המשטחים מומלץ להשליך אותה לפח בסיום. עד לשטיפת הרצפה יש להימנע מלצעוד יחפים בבית ולמנוע את זחילתם של תינוקות עליה. ההמלצה היא לשמוע להנחיות המדביר המקצועי וליידע אותו במידה וגרים בבית אנשים אלרגיים, אסתמטיים, נשים בהיריון, קשישים, תינוקות או בעלי חיים. בדרך כלל המדבירים ממליצים לא לשהות בבית כ-6 שעות.

 

כיצד להכין את הבית לפני ההדברה?

כאשר מחפשים הדברה בחיפה או בתל אביב חשוב לקבוע מועד בו בני הבית אינם נמצאים בדירה. בשעות הבוקר הילדים נמצאים במסגרות החינוכיות והמבוגרים בעבודה, לכן אלו שעות מתאימות. חשוב להכין את הבית מבחינת ניקיון גם בארונות המטבח ולהוציא את דברי האוכל והכלים לקופסאות אטומות ולהרים את הריהוט והשטיחים כדי לפנות מקום על הרצפה. ככל שתקפידו על שטח פנוי יותר ההדברה תהיה אפקטיבית וביטחונכם יישמר.

 

 

תרסיס רעיל

אולי תאהבו גם:

לתפוס חולדות
לכידת חולדות

עבור רוב האנשים, הופעה של חולדה במרחב האישי שלהם היא דבר מאוד לא נעים. למרבה הצער, לא מדובר על משהו נדיר, ולא פעם אנחנו עלולים

קרא עוד »
זבוב מוצץ
מי אתה זבוב הפירות?

ימי הקיץ מהווים ימים קשים אשר מחזירים לחיינו את זבובי הפירות. זבובים אלו פוגעים באופן ישיר בפירות והירקות שלנו ומדובר במכה לחקלאים אשר פוגעת בפרנסתם.

קרא עוד »
איך נדע שהדברה היא אקולוגית?

השימוש בחומרי הדברה כימים ומסוכנים הוא דבר נפוץ מאוד, ומומחי הדברה בעולם מפתחים חומרים כימים שתכליתם היא להבטיח שיבולים חקלאיים לא יפגעו ממזיקים שונים. הבעיה

קרא עוד »