כמה פעמים בשנה אתם צריכים לנקות את המזגן בבית שלכם

היום כולם מבינים שניקיון מזגנים הוא דבר חיוני.

כדי לשמור על הפעלה תקינה של המזגן ולמנוע תקלות יקרות, נדרש לבצע אחת לתקופה ניקיון יסודי של המזגן.

ניקיון של מזגן הוא פעולה מורכבת ויש לבצעה בצורה הנכונה.

לעיתים, ניקוי יסודי ידרוש הזמנה של איש מקצוע שזהו תחום ההתמחות שלו.

הזמן שבו צריך לבצע את הניקוי של המזגן תלוי במספר גורמים שמשתנים ביחס לכל מזגן. בנוסף, יש להבדיל בין הניקוי של החלק הפנימי במזגן ובין החלק החיצוני שלו.

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הזמן הנכון לנקות את המזגן שלכם כדי להבטיח את התקינות שלו:

 

למה בכלל צריך לנקות את המזגן?

ניקיון מזגנים חשוב מכמה סיבות: ראשית, הניקיון מועיל כדי לשמור על המזגן. ההצטברות של הלכלוך והלחות עלולים לגרום לתקלות רבות במזגן והניקיון שלו מועיל כדי למנוע אותן. שנית, הניקיון מונע מהמזגן פליטה של ריחות לא נעימים ומבטיח הזרמה של אויר נקי מהמזגן. כאשר מנקים את המזגן יש לחלק את הניקיון לשני חלקים, החלק הפנימי של המזגן, זה שנמצא בבית, וחלקו החיצוני.

 

ניקוי החלק הפנימי:

הדבר החשוב ביותר בחלק הפנימי הוא ניקוי מתמיד של הפילטרים. מדובר בפעולה פשוטה מאוד כך שאין שום סיבה שלא תבצעו אותה אחת לכמה שבועות. הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר בפילטרים באזור שסופג הרבה עשן כמו המטבח או בחדר שחשוף לאזור שבו נעשים שיפוצים. כדי להגיע לפילטרים עליכם לפתוח את חזית הפלסטיק של המזגן ואז להוציא אותם.

הפילטרים סופגים אבק רב ואם לא תנקו אותם הדרך לתקלות במזגן תהיה מהירה הרבה יותר משחשבתם. חשוב מאוד להקפיד לפני שמחזירים את הפילטרים למזגן לוודא שהם יבשים לחלוטין כדי למנוע הצטברות של לחות בתוך המזגן.

ניקוי של המערכות הפנימיות של המזגן הוא לא פעולה שאתם אמורים לבצע כל עוד המזגן פועל באופן תקין. ניקוי שלהן יידרש במקרה של תקלה וגם אז חשוב לבצע אותו על ידי איש מקצוע כיון שיידרש מכם פתיחה של המערכות דבר שעלול לגרום לנזק למזגן אם הוא מבוצע בלי מיומנות.

 

ניקוי החלק החיצוני:

כאשר מדובר על החלק החיצוני של המזגן, זה שמותקן מחוץ לבית, הניקיון שלו אמור לוודא שאין שום דבר שמפריע למערכות לפעול. אם אתם נמצאים באזור נקי, ללא קרבה לאתרי בנייה כלשהם או מקומות שגורמים לאבק רב, חשוב לוודא אחת לעונה, פעם לפני החורף ופעם לפני הקיץ, שהמזגן נקי.

אם המזגן לא נקי עליכם לקחת שואב אבק ויחד עם מים לעבור על המזגן, תוך כדי שאתם מקפידים לא לגרום נזק לסלילי המתכת. אם אתם נמצאים בקרבה של אתר עם פליטת אבק גדולה, הקפידו על ניקוי תדיר יותר של המזגן, כדי למנוע תקלות.

 

שלט ומזגן

אולי תאהבו גם:

ווילון
יתרונות בווילונות גלילה

ווילונות גלילה הפכו בשנים האחרונות לטרנד עיצובי מעניין המאפשר לנו מבחר רב של אפשרויות של עיצוב כמעט לכל מתחם או חדר שנרצה לעצב בבית, כדי

קרא עוד »
דלת פלדה
מה הוא פרזול לדלת?

בתקופה האחרונה אנו מגלים כי יש חוסר הבנה בקרב אנשים רבים בכל הנוגע לתחום הפרזול. שכן, יש לא מעט אנשים שפונים אלינו ומבקשים לדעת מה

קרא עוד »
סטייק
איך בוחרים מנגל גז?

בשונה מגריל פחמים, גריל גז הוא מכשיר צליית בשר למקצוענים. לפיכך, כאשר בוחרים בגריל גז ובוודאי אם מדובר על הגריל הראשון יש לעשות זאת בחוכמה.

קרא עוד »
משקף
מה הם משקפי מולטיפוקל?

בתקופה האחרונה אנו שומעים לא מעט על מכרים שמשתמשים במשקפי מולטיפוקל. עובדה זו גרמה לנו להבין כי הגיע הזמן לדעת מה זה המשקפיים האלה שכולם

קרא עוד »