כמה זמן לוקח לנקות משרד של 15 איש?

כפי שיאמר לך כל מי שעוסק בניקיון משרדים, באופן מקצועי, מספר העובדים במשרד הוא נתון חשוב אבל לא מספק כדי להעריך את זמן הניקיון הדרוש. נציג במאמר זה את המשתנים שמשפיעים במיוחד על השקעת משאבי זמן ואנרגיה בניקיון המשרד, וגם נסביר איך אפשר לחשב בעזרתם את זמן הניקיון הנדרש להם.

 

למה חשוב לנקות את המשרד?

משרד נקי הוא התוצאה הרצויה, מבחינת רוב המנהלים והעובדים במשרד, בעיקר משום שנוח ונעים יותר לעבוד בסביבה אסתטית, נקייה ומסודרת. אבל לניקיון המשרד יש יתרונות נוספים, ביניהם יתרונות בריאותיים שמושפעים מהרכב האוויר שנושמים במשרד והאם הוא כולל כמות רבה של אבק.

סביבה מסודרת ונקייה גם מצמצמת את הסיכון לתאונות במשרד ובעיקר, כך אומרים החוקרים, משפיעה על מצב הרוח ועל איכות העבודה במשרד. משרד מסודר על ידי חברת ניקיון למשרדים משרה תחושה נינוחה, מוריד את רמות המתח ומאפשר לעובדים להתמקד בעבודתם, ללא הסחות דעת.

למה חשוב לנקות את המשרד

מה כולל ניקיון המשרד?

כמו בכל חלל שבו משתמשים אנשים רבים מדי יום, גם המשרד זקוק לקרצוף מרצפה ועד לתקרה אבל נתמקד כאן בשלבים שקשורים באופן ספציפי לניקוי משרדים. שולחנות עבודה עמוסים יכולים להיות מכשול ואתגר רציני עבור מי שאמון על הניקיון משום שיש להזיז את הנייר כדי לנקות ולחטא את המשטחים אבל יש חשש להפריע לעובד במשימתו.

מה עוד? משרד הוא חלל שמצויות בו הרבה מלכודות אבק ולכלוך ויש לנגב את האבק מכל ארון, מדף, ציוד אלקטרוניקה ורהיט. מה עוד? השלכת אשפה וכן, תארו לעצמכם כמה עבודת ניקיון נדרשת לרצפה במשרד בו עובדים רבים כל כך ומה נדרש כדי להבריק גם את השירותים ואת המטבח שמשמשים את כל אלה? אלה עיקר המשימות שמרכיבות ניקיון משרד.

 

מה משפיע על זמן הניקיון?

ישנם דברים רבים שמשפיעים על משך הזמן שנדרש לשם ניקיון המשרד. אלה העיקריים שבהם: גודל המשרד הוא המשתנה הראשון וברור לכולם שניקיון של משרד רחב ידיים לוקח זמן רב יותר מאשר משרד מצומצם במידותיו. המשתנה הבא הוא סוג הניקוי, ניקוי יומיומי מהיר הרבה יותר מאשר ניקוי תקופתי עמוק שכולל משימות דורשות זמן.

המשתנה הבא הוא שיתוף הפעולה של אנשי המשרד, כאשר אנשי המשרד מקפידים לעשות אחריהם את המינימום כמו שטיפת כוס בה שתו או פינוי השולחן מניירת בסוף יום העסקים, עבודת הניקיון מתקצרת. המשתנה האחרון הוא כמובן גודל צוות הניקיון – מנקה אחד ינקה שעות מה שצוות של שלושה יוכלו לסיים בפחות משעה אחת.

מה משפיע על זמן הניקיון

איך מחשבים את זמן הניקיון?

הנה הסוד הגדול, המתכון שקובע כמה זמן יימשך ניקוי משרד בו עובדים 15 עובדים כולל את כל המשתנים שהוזכרו וגם משתנים רנדומליים כמו מזג האוויר. כלומר, ניקוי של משרד קטן בו עובדים 15 עובדים בצפיפות, יכול להסתיים לאחר כשעתיים, בעבודה של שני אנשי צוות אבל משרד מרווח של 15 עובדים שאין להם זמן לשים לב לסביבה אבל חשוב להם ניקיון יסודי יום יומי יכול להמשך גם למשך חמש שעות בצוות של שלושה מנקים.

 

לסיכום

לא מספר העובדים במשרד הוא המשתנה שמשפיע על זמן הניקיון אבל הוא יכול להביא להנחה שמדובר במשרד שזקוק לניקוי יום יומי, גם בגלל מספר העובדים הגדול, יחסית.

כמה זמן לוקח לנקות משרד של 15 איש

אולי תאהבו גם: