כל כמה זמן צריך להזמין גנן לטיפוח וניקיון הגינה

עיצוב הגינה זו מלאכה מחייבת ממש כמו זוגיות ומשפחה. נרשמתם לבית עם גינה? תהיו מוכנים לשאת בתוצאות. כמובן שכל גינה מצריכה סוג טיפוח שונה, יש כאלו שדורשות התעסקות של מספר שעות בשבוע, ויש כאלו שגם שעה בשבוע תספיק.

במה זה תלוי?

קודם כל, בצמחייה שבחרתם. לפני שאתם רצים לקנות עצים מרגשים ודשן לחצר – תבינו למה אתם נכנסים. ישנם זני צמחייה שקל מאוד לטפח, ויש כאלה שדורשים יותר.

לדוגמה, דשא

מלאכת תחזוק הדשא אינה פשוטה. גם אם חשבתם שתוכלו לעמוד בה, בשלב כלשהו היא עלולה להיות מתישה וכנראה שבמוקדם או במאוחר תבינו שעדיף לבקש מגנן לעשות אותה בשבילכם. זאת אומרת שכבר בקביעת סוג החצר – האם יהיה בה דשא אמיתי או סינטתי או אולי בכלל דק – יש לקחת בחשבון את ההוצאות שכרוכות בהבאת גנן.

הגנן מדשן ומכסח את הדשא – ורצוי להזמינו פעם בשבועיים או לכל היותר חודש – נכון, בעזרת מכסחה ביתית תוכלו לעשות זאת בעצמכם, אך לפעמים חישוב כלכלי נכון יראה לכם שגם את זה כבר עדיף לבקש מהגנן. כמו כן, ניכוש עשבים ובדיקת האדמה אלו פעולות שנואות במיוחד שמצריכות ידע מקדים.

בכל מקרה חשוב להבין שגינה מחייבת גם אתכם לקחת חלק בטיפוח שלה. זה לא דורש יותר מדי אך בהתאם לצמח תצטרכו להשקות את אדמתו בין פעם ביום לפעם בשבוע – כך שהאדמה תהיה לחה. איך בודקים שהיא לחה מספיק? דוחפים אצבע פנימה, ואם גם עמוק בפנים אתם חשים בלחות, סימן שעשיתם עבודה טובה.

כמה עולה להזמין גנן?

שעת גינון עולה בדרך כלל בין 200 ל- 400 ₪. תחזוק קבוע של אחת לשבועיים יוכל לספק שעה או שעתיים עבודה בכל פעם. אך הזנחה של הגינה לתקופה ארוכה עלולה להביא לגדילת צמחי פרא ולהתייבשות של צמחים, ואז לפעמים עבודה של גנן תקח גם יותר ממספר בודד של שעות.

אז למעשה יש לנו שתי אופציות

שמירה מינימלית על הגינה

לא לשכוח להשקות, לגזום את הדשא מדי פעם ובמקביל להביא איש מקצוע שישמור על קו כללי מאופס אחת למספר שבועות.

האופציה השנייה היא לקחת את כל הפרויקט תחת חסותנו

זה אומר להשקיע בציוד גינון, לקנות מכסחה, חומרי ריסוס, ולהתמקצע בתחום דרך ספרים או קבוצות בפייסבוק. זו חוויה נחמדה בתנאי שאתם מכירים את עצמכם מניסיון קודם ויודעים שההתלהבות הראשונית לא תיעלם תוך זמן קצר ותשאיר אתכם עם ציוד גינון רב שעלה לא מעט כסף עד כדי כך שיכאב לכם הכיס לקרוא לגנן.

אולי תאהבו גם: