כל כמה זמן מומלץ לנקות את הרכב ואיך ניתן לעשות זאת ביעילות?

ניקיון כולל 3 צעדים בסיסיים: מניעת לכלוך, ניקיון יומיומי קליל וניקיון תקופתי מקיף ויסודי. אם נקפיד על 3 סוגי הניקיון נצליח לשמור על רכב נקי ונעים לאורך זמן, ללא אבק, לכלוך וריחות רעים. כל הטיפים במדריך שלפניכם

מניעה

כלל ראשון בניקיון: לא ללכלך.

איך מיישמים את זה ברכב? כשנוסעים עם הילדים זה קשה – אבל זה גם משמעותי יותר, כי ילדים מסוגלים להפוך את הרכב לחירייה הקטנה.

  • אוכלים ושותים ברכב? לא זורקים לפח שיירי מזון ושתייה. מוצאים נקודת עצירה ומפנים שיירי מזון ושתייה לפח חיצוני.
  • אריזות ריקות, מוצרים חד פעמיים, טישיו וכו' – ניתן לזרוק לפח הרכב, ולהקפיד לרוקן את הפח לפחות פעם בשבוע.
  • נכנסים לרכב לאחר טיול בחול/ בוץ? נסיר את הנעליים, ננער קצת ורק אז ניכנס

 

ניקיון יומיומי – כך ננקה את הרכב מס' פעמים בשבוע

ניקיון יומיומי צריך להיעשות בזמן קצר, אם הוא יהיה ארוך ומסובך פשוט נתעצל ולא ננקה בכלל… איך מנקים בקטנה מדי יום או לפחות כמה פעמים בשבוע?

  • אמצעי הניקוי: לרוב באמצעות מטלית לחה, מגבון, או קצף ניקוי עדין במיוחד. בניקיון יומיומי לרכב לא נשתמש בספוג, סקוטש או חומרים חזקים שדורשים עבודה ממושכת.
  • מהלך הניקוי: ראשית ננקה את פנים האוטו – המושבות, הריפודים, החלונות, חלקי הבד והדלתות. נעבור על הכל בעדינות כדי להסיר אבק ולכלוך קלים. אחר כך נעבור לחלק החיצוני – הדבר החשוב ביותר הוא להסיר לשלשת יונים מדי יום, או ברגע שהיא מופיעה. מהר מאוד היא הופכת קשה וחומצית ואז קשה להסיר אותה.

ניקיון חודשי

ניקיון חודשי כשמו כן הוא: מומלץ לבצע אותו אחת לחודש – 6 שבועות, בהתאם לרמת הלכלוך המצטברת ברכב. מובן שרכב שבו מקפידים על מניעת לכלוך וביצוע ניקיון יומיומי קליל יהיה קל יותר לניקוי בסוף החודש, ואף ניתן יהיה לנקותו בתדירות נמוכה יותר.

אמצעי ניקוי לניקיון חודשי ברכב

יש רכבים שמתנקים בקושי ואחרים קלים לניקוי. למידע נוסף על רכבים היכנסו ל-https://www.cmotors.co.il.

  • שואב אבק לרכב – מומלץ לקנות שואב אבק שמתחבר לשקע 12 וולט, אך אפשר גם להשתמש בשואבי אבק המוצעים בתשלום בתחנות דלק. מי שיכול לחבר כבל מאריך לשואב אבק ביתי, ישיג את התוצאה המירבית בשאיבת האבק.
  • ספריי ניקוי לרכב ושמפו לריפוד – ניתן להזמין בחנות של עזרים לרכב, ולהיעזר באנשי חברת שליחויות שתביא אותם עד אלינו.

איך ננקה?

  • השטיחונים: נוציא מהרכב ונשטוף היטב במים (בברז ביתי וכו'). חשוב לחכות שהם יתייבשו היטב
  • הריפוד וחלקי הבד: נשאב בשואב אבק, ואז ננקה את הכתמים בשמפו ריפוד (קצף ניקוי מיוחד) ומטלית לחה. נקפיד שהמושבים לא יתרטבו יתר על המידה שכן ייבוש המושבים הוא הליך ממושך.
  • הדלתות והחלונות: נוכל לנקות באמצעות ספריי ניקוי מיוחד לרכב
  • הרצפות: ראשית נשאב, ואז ננקה בספריי לרכב

ניקוי הרכב

אולי תאהבו גם:

ווילון
יתרונות בווילונות גלילה

ווילונות גלילה הפכו בשנים האחרונות לטרנד עיצובי מעניין המאפשר לנו מבחר רב של אפשרויות של עיצוב כמעט לכל מתחם או חדר שנרצה לעצב בבית, כדי

קרא עוד »
דלת פלדה
מה הוא פרזול לדלת?

בתקופה האחרונה אנו מגלים כי יש חוסר הבנה בקרב אנשים רבים בכל הנוגע לתחום הפרזול. שכן, יש לא מעט אנשים שפונים אלינו ומבקשים לדעת מה

קרא עוד »
סטייק
איך בוחרים מנגל גז?

בשונה מגריל פחמים, גריל גז הוא מכשיר צליית בשר למקצוענים. לפיכך, כאשר בוחרים בגריל גז ובוודאי אם מדובר על הגריל הראשון יש לעשות זאת בחוכמה.

קרא עוד »
משקף
מה הם משקפי מולטיפוקל?

בתקופה האחרונה אנו שומעים לא מעט על מכרים שמשתמשים במשקפי מולטיפוקל. עובדה זו גרמה לנו להבין כי הגיע הזמן לדעת מה זה המשקפיים האלה שכולם

קרא עוד »