5 טיפים לניקיון הבית לאחר הדברה

אתם עומדים לקראת ההדברה השנתית של ג'וקים, נמלים או כל מזיקים קטנים אחרים? השאלה הבסיסית שתמיד עולה – מתי מנקים את הבית ניקיון יסודי, לפני או אחריי ההדברה?

המשיכו לקרוא את כל התשובות והטיפים לניקיון הבית בימי ההדברה.

 

האם ניקיון קשור להופעתם של המזיקים השונים?

אם הזמנתם כבר שירותי הדברה אתם בטח כבר יודעים שניקיון הבית או המשרד שלכם אינו הקובע היחידי על כניסתם של מזיקים שונים כמו תיקנים, נמלים, פרעושים ועוד… הם לא באים אליכם כי אתם מלוכלכים, מסריחים או מקוללים. הם פשוט אוהבים מקומות חמימים, שאריות אוכל ואולי סתם נהנים מחברתכם יותר מאשר אתם נהנים מחברתם. כמובן שניקיון בסיסי הוא חשוב לאווירה הנעימה וגם למצע הניתן למזיקים השונים כשהם מגיעים לביתכם וכדאי להקפיד עליו אך גם אם תנקו באופן שוטף ויסודי המזיקים עלולים להגיע.

 

ניקיון יסודי – לפני ההדברה או אחרי?

הדעות לגביי שאלה זו חלוקות אך רוב דעות המקצועיות של המדבירים כן מצביעות על שמומלץ לשטוף את הבית רק יומיים לאחר הריסוס מלבד מקרים מסוימים עליהם נפרט. את הניקיון היסודי של הפאנלים והחריצים מומלץ לבצע לפני ההדברה ולקחת בחשבון שהמרסס יגיע ו"יהרוס" את הניקיון. פאנלים וחריצים נקיים יסייעו לעבודת הריסוס לתוצאות טובות יותר ויש יגידו מהירות יותר.

 

5 טיפים לניקיון לאחר הריסוס

בזמן הריסוס אין לשהות בבית, גם אם מדובר בהדברה אורגנית (ירוקה) מומלץ להתרחק. במקרה של הדברה כימית אין להכנס לבית למספר שעות בין שעתיים ל – 6 שעות, תלוי בהחמרה שלכם או בהמלצת המדביר.

  1. כניסה לבית לאחר הריסוס מלווה בסיכונים מסוימים לתופעות לוואי לכן מומלץ לשאול על ההרכב הכימי או האורגני שרוסס בבית ואת התופעות הלוואי הפוטנציאליות.
  2. לאחר הריסוס מומלץ לאוורר את הבית, לפתוח כמה שיותר חלונות ולא להפעיל מיזוג – חימום או קירור.
  3. לאחר הריסוס מומלץ לא לשטוף את הרצפות ובטח שלא את הפאנלים והפינות למשך יומיים מכיוון שהחומר ממשיך להיות פעיל בשעות הראשונות והמים יבטלו את הפעילות שלו ובעצם ינמיכו את הסיכויים להצלחת ההדברה.
  4. במקרה של הדברה כשיש תינוק או בעל חיים בבית – אם הינכם חוזרים הביתה עם תינוק או בעל חיים לאחר ההדברה אין להיכנס הביתה מבלי לשטוף את הרצפות, חשוב להקפיד על כך ועל שהות ממושכת מחוץ לבית לאחר הריסוס מכיוון שתינוקות רגישים יותר לחומרים ויכולים לפתח תופעות לוואי.
  5. חפצי התינוק – השתדלו להוציא כמה שיותר מרהיטי התינוק לפני ההדברה ואם אין באפשרותכם לעשות זאת, כסו אותם ונקו אותם היטב לפני שהתינוק בא איתם במגע.

 

לסיכום

יכול להיות שכל מדביר ימליץ לכם אחרת מכיוון שהדעות חלוקות בנוגע לניקיון הדברה, בכל מקרה הכלל החשוב ביותר הוא שהייה למשך כמה שעות מחוץ לבית ואוורור שלו בשעות שלאחר הריסוס. בהצלחה!

ניקוי כיור

 

אולי תאהבו גם:

ווילון
יתרונות בווילונות גלילה

ווילונות גלילה הפכו בשנים האחרונות לטרנד עיצובי מעניין המאפשר לנו מבחר רב של אפשרויות של עיצוב כמעט לכל מתחם או חדר שנרצה לעצב בבית, כדי

קרא עוד »
דלת פלדה
מה הוא פרזול לדלת?

בתקופה האחרונה אנו מגלים כי יש חוסר הבנה בקרב אנשים רבים בכל הנוגע לתחום הפרזול. שכן, יש לא מעט אנשים שפונים אלינו ומבקשים לדעת מה

קרא עוד »
סטייק
איך בוחרים מנגל גז?

בשונה מגריל פחמים, גריל גז הוא מכשיר צליית בשר למקצוענים. לפיכך, כאשר בוחרים בגריל גז ובוודאי אם מדובר על הגריל הראשון יש לעשות זאת בחוכמה.

קרא עוד »
משקף
מה הם משקפי מולטיפוקל?

בתקופה האחרונה אנו שומעים לא מעט על מכרים שמשתמשים במשקפי מולטיפוקל. עובדה זו גרמה לנו להבין כי הגיע הזמן לדעת מה זה המשקפיים האלה שכולם

קרא עוד »