טיפים לניקוי מנעולים

פעולת נעיצת המפתח בחור המנעול, וסיבובו לפתיחת הדלת, נעשית על ידינו מבלי שנקדיש לה כל מחשבה. האמנם?! האמת הזו נכונה עד לרגע שבו משהו מתחיל להשתבש, והמפתח הצייתן עד כה, מחליט להטיל עלינו מרד ולא לנוע על צירו. כדי למנוע אפשרות כזו, חשוב לנקות את חור המפתח מבעוד מועד ולתחזקו היטב, כך לא תמצאו את עצמכם פוכרים ידיים בייאוש מול דלת פלדלת עוצמתית שלא מוכנה להיפתח בשום אופן.

 

מה גורם לדלת שלנו להכריז מלחמה?

אם אינכם שומרים על המפתח בצורה סטרילית, טומנים אותו בניילון נצמד ומחטאים אותו באלכוהול, ככל הנראה אתם דומים לרוב בני האדם, אולם זה לא סותר שהמפתח שלכם מתמלא פירורי לכלוך אותם אתם מכניסים אל תוך הצילינדר מבלי להבחין בכך כלל (חזרתם לאחרונה מחוף הים? המפתח שלכם שפך ים של גרגרי חול אל תוך המנעול…), בנוסף, חור הצילינדר מתמלא, כמו כל חלל חשוף – באבק. הצטברות גבוהה של חלקיקי לכלוך ואבק עלולה לגרום למנגנון הנעילה שלא לפעול בצורה חלקה. בנוסף, שחיקה של מתכת הצילינדר, הינה גם תופעה מוכרת, שעלולה לחבל בפתיחת ונעילת הדלת.

 

אוקי, הבנו את הבעיה, מה עושים?

מנקים ומשמנים! חשוב לנקוט ב-2 פעולות כדי לגרום לכך שמנגנון הדלת לא ייתקע בדיוק בשעת השיא:

  1. נקו את המפתח והצילינדר. המפתח היה שותף אתכם באפיה וכוסה כולו בעננת קמח? לפני שאתם נועלים את הדלת אחריכם, העבירו מטלית לחה על המפתח. הקפידו לנקות היטב גם את חור המנעול.
  2. שמנו את המנעול. חשוב לשמן את המנעול בתרסיס שמן ייעודי כמו K300 או WD40 ההרכב שלהם דומה מבחינה כימית. חשוב מאוד שלא להשתמש בשמן בישול רגיל, משום ששמן בישול רק צובר אבק, כך שאם עד עכשיו המנעול פעל בצורה תקינה, כעת הוא ייתקע לבטח.

 

מתי כדאי לנקות את המנעול?

חשוב לנקות את המנעול מדי תקופה, זכרו לכתוב לכם ברשימת המטלות גם משימה קבועה של ניקוי קצרצר ויסודי. כמובן שאם מנעול הדלת מתחיל לחרוק, זו סיבה מספקת לעשות בדק בית ולרכוש שמן מנעולים איכותי, אל תחכו לשעת האפס, לא נעים לעמוד מול דלת נעולה בחוסר אונים.

 

המפתח שלי נתקע! מה שכדאי לעשות רגע לפני שקוראים למנעולן

אם התחזית השחורה התממשה, ובבואכם לצאת את הבית, המפתח עושה שרירים, נסו להתיז מעט שמן בין הצילינדר למפתח, והמתינו מספר דקות. לאחר מכן הניעו בזהירות את המפתח לכל הכיוונים, ייתכן ותצליחו לפתור את הבעיה בצורה כזאת.

הבעיה ממאנת להיפתר, ומיודענו מיסטר קי, מסרב להסתובב? זה הזמן ליצור קשר עם פורץ מנעולים מומחה, ולהיעזר בשירותיו. חשוב לזכור שיתכן ותיקון הצילינדר אינו הפעולה הרצויה מבחינתכם, שכן מחר הסיפור עתיד להישנות. מומלץ להחליף צילינדר לחדש ואיכותי וליהנות משימוש חלק וממנגנון תקין שלא יותיר אתכם בחוץ.

לנעול

אולי תאהבו גם: