איזה מזיקים מצריכים הזמנה של מדביר

כשמדובר במזיקים, אף אחד מאיתנו לא רוצה לחלוק איתם בית, במיוחד כשמדובר במזיקים שכבר ניסיתם לחסל לבד בעזרת ה-K300 או הכפכף ופשוט לא הצלחתם לעמוד בקצב ההתרבות שלהם. אבל כמובן ישנם מזיקים מסוכנים יותר שיצריכו הזמנה מיידית של מדביר, אז מה הם המזיקים הללו? כל התשובות ממש כאן

 

מה הופך חרק לחרק מסוכן?

ישנם לא מעט סוגים של חרקים, החל מהתיקן המצוי ועד פרת משה רבינו, חלקם מזיקים יותר וחלקם מזיקים פחות, אבל איך נדע אילו מהם מסוכנים מספיק בשביל לגרום לנו להתקשר למדביר בבהלה? ובכן, פנינו למומחים של אבי הדברות ושאלנו אותם מה הם 2 סוגי החרקים שמצריכים מדביר מוסמך באופן מידי. את התשובה שלהם סידרנו לכם לפי סוג המזיקים ומה הופך אותם למסוכנים.

 

התיקן הגרמני

את התיקנים כולנו מכירים, וממש לא אוהבים אבל האם ידעתם שיש סוגים שונים של מקקים? ובכן, הכירו את התיקן הגרמני, אם לא אהבתם את בן דודו המעופף, התיקן האמריקאי, אנחנו בטוחים שתשנאו את התיקן הגרמני. התיקן הגרמני הוא קטן יותר מהתיקנים הנפוצים והוא בעל שני פסים חומים על גבו.

 

מה הופך אותו למסוכן?

  • התיקן הגרמני עמיד יותר בהדברות בזכות העובדה שגם תיקנים שהודברו עדיין יכולים להתרבות ע"י נשיאת ביצים בגופם.
  • קצת הגדילה של התיקן הגרמני מהיר בהרבה וכך גם בגרותו המינית שמאפשרת לו להתרבות מהר יותר.
  • התיקן הגרמני הוא קטן וחמקמק ולכן הוא עלול להתחבא בפינות זעירות שלא תחשבו לחפש בהן.
  • התיקן הגרמני עמיד במיוחד בפני חומרי הדברה ולכן ה-K300 לא ידגדג לו.

 

יתוש הנמר

יתושים מכל הסוגים הם מזיק מסוכן במיוחד, שכן לא מעט מחלות בעולם מועברות אלינו דרך יתושים. יתוש הנמר או יתוש הטיגריס האסייאתי הינו אחד היתושים המסוכנים ביותר בארץ וניתן לזהות אותו לפי הפסים הלבנים שעל רגליו וגופו.

 

מה הופך אותו למסוכן?

  • הסכנה הגדולה ביותר ביתוש הזה היא העברת מחלות רבות כמו קדחת הנילוס, קדחת הזיקה וקדחת הדנגי.
  • יתוש הנמר האסייאתי פעיל כל השנה, בשונה מיתושים אחרים במטילים את ביציהם רק בקיץ, יתוש הנמר מטיל את ביציו לאורך כל חודשי השנה.
  • יתוש הנמר מסוגל לעקוץ גם דרך הבגדים.
  • יתוש הנמר מותיר אחריו עקיצה מגרדת ונפוחה יותר מיתושים אחרים.
  • היתוש נמשך למקורות מים, גם הקטנים ביותר, ולכן הטיפול בו הוא טיפול ממושך וקפדני.

 

לסיכום

כשמדובר במזיקים, לעניות דעתנו,  כל אחד מהם מצריך הדברה מקצועית של מדביר מוסמך שיודע לעשות את העבודה הרבה יותר טוב מהאדם הממוצע. אך ישנם שני מזיקים שמצריכים מדביר בהול, שמא ישתלטו על הבית שלכם או יעבירו לכם מחלות. התיקן הגרמני הוא אחד מהם, והוא מסוכן בשל ההתרבות המהירה שלו ועמידותו בפני חומרי הדברה, ואילו יתוש הנמר מסוכן בשל נשיאת מחלות קשות כמו קדחת הנילוס.

מזיקים

אולי תאהבו גם:

לשפר את היציבה
 10 דרכים לשפר את היציבה

שמירה על יציבה טובה חיונית לבריאות ולרווחה הכללית. יציבה לקויה יכולה להוביל למגוון של בעיות בריאותיות, כולל כאבי גב, כאבי צוואר וכאבי ראש. זה יכול

קרא עוד »