הדרכת בטיחות לעובדי ניקיון – מה חשוב לשים לב

עבודות ניקיון הן עבודות מאוד לא פשוטות פיזית, והן מעמידות את עובדי הניקיון בפני מגוון סכנות.

מעבודות גובה או סכנת החלקה – ועד חומרי ניקוי, אלו הדברים שצריך לשים לב אליהם בזמן עבודות ניקיון.

נראה שאנחנו לא נותנים מספיק קרדיט למנקים במקום העבודה שלנו, במשרד, בבית הספר, בקניון או ברחוב. עובדי ניקיון חשופים בעבודתם לסיכונים לא מעטים, שלעתים קרובות מקלים ראש ולא מייחסים אליהם חשיבות. אבל דווקא כשמקלים ראש הופכים להרבה יותר פגיעים, ולא נזהרים מאותן סכנות. כדי לשמור על בריאות העובדים ממוני בטיחות של "צמח בטיחות" יגיעו אליכם להעביר הדרכות בטיחות לעובדים וכן גם לחדד את הנהלים כדי להימנע מפגיעות. אז בפעם הבאה שתראו עובד ניקיון, תנו לו את הכבוד הראוי לו.

 

בעיות שלד, שרירים ומפרקים

עבודת הניקיון כרוכה במאמץ פיזי רב, ועלולה לגרום לבעיות בריאות בטווח הקצר וגם הארוך. לרוב נראה אצל עובדי ניקיון בעיות בפרק כף היד ובגב, שנובעות מהחזקת כלי עבודה לזמן רב במשך יום העבודה. בנוסף, עובדי הניקיון נושאים חפצים כבדים, כמו שואב אבק או פחים מלאים, ועלולים לפגוע בעצמם. כדי לצמצם את הפגיעה הפיזית, העובדים עוברים הדרכה כיצד להשתמש בציוד עזר, להמעיט בתנועות נמרצות, להרים חפצים כבדים בצורה נכונה ועוד. מעבר לכל העבודה המאומצת, פציעות רבות נגרמות מהחלקה על משטח רטוב או שומני ויכולות לגרום לנזק רציני בגב.

 

נפילה מגובה

גם אם אתם לא מנקי חלונות, סביר להניח שבמהלך עבודות הניקיון נדרשים לנקות בגובה רב, או לעלות על סולם. ככלל, מומלץ להימנע מעליה על סולם גבוה משני מטרים, ובכל מקרה של טיפוס לגובה יש להשתמש בציוד מקצועי שישמור על העובד, ימנע את הנפילה או יקטין את הפגיעה משמעותית.

 

עבודה עם חומרי ניקיון

אולי הסכנה הכי גדולה שכרוכה בעבודות הניקיון היא השימוש בחומרים כימיים. מגע ישיר עם העור עלול לגרום לפצעים, גירודים ודלקות עור, אך לא פחות מסוכנת היא השאיפה של אותם חומרים, או מגע עם העיניים. נקיטת אמצעי זהירות בעבודה עם חומרי ניקוי היא קריטית, ויש להשתמש בכפפות עמידות לחומרי חיטוי ומשקפי מגן להגנה על העיניים.

 

הדרכות בטיחות

"צמח בטיחות" מספקים הדרכות בטיחות לעובדי ניקיון כמו גם בתחומי בטיחות עם אש, בטיחות בגובה, ניהול סביבתי ועוד. ההדרכות של "צמח בטיחות" נעשות בהתאם לאופי העבודה ולסביבת העבודה. כבעלי עסק עליכם לזכור שהדרכות בטיחות מעוגנות בתקנות ופקודות מיוחדת בחוק, ובסופו של דבר אתם המרוויחים העיקריים. לא מדובר רק בבסיס של שמירה על חיי אדם, אלא גם בחיסכון עלויות על ביטוחים ואובדן ימי עבודה, בשמירה על העבודה השוטפת ובאקלים ארגוני טוב ונעים יותר.

 

איש ניקיון

אולי תאהבו גם:

ווילון
יתרונות בווילונות גלילה

ווילונות גלילה הפכו בשנים האחרונות לטרנד עיצובי מעניין המאפשר לנו מבחר רב של אפשרויות של עיצוב כמעט לכל מתחם או חדר שנרצה לעצב בבית, כדי

קרא עוד »
דלת פלדה
מה הוא פרזול לדלת?

בתקופה האחרונה אנו מגלים כי יש חוסר הבנה בקרב אנשים רבים בכל הנוגע לתחום הפרזול. שכן, יש לא מעט אנשים שפונים אלינו ומבקשים לדעת מה

קרא עוד »
סטייק
איך בוחרים מנגל גז?

בשונה מגריל פחמים, גריל גז הוא מכשיר צליית בשר למקצוענים. לפיכך, כאשר בוחרים בגריל גז ובוודאי אם מדובר על הגריל הראשון יש לעשות זאת בחוכמה.

קרא עוד »
משקף
מה הם משקפי מולטיפוקל?

בתקופה האחרונה אנו שומעים לא מעט על מכרים שמשתמשים במשקפי מולטיפוקל. עובדה זו גרמה לנו להבין כי הגיע הזמן לדעת מה זה המשקפיים האלה שכולם

קרא עוד »