ניקיון של קווי הביוב בבית שלכם על בסיס קבוע היא פעולה שיכולה למנוע מכם הרבה מאד צרות בעתיד הקשורות למערכת הביוב שלכם. ניקוי תקופתי של מערכת הביוב והצינורות היא פעולת מנע מצויינת. במידה ואנו בוחרים להזניח את מערכת הביוב שלנו אנו חשופים לנזקים שיכולים לקרות עם הזמן. המאמר הבא יבוא לכם כמה רעיונות כיצד לדאוג לניקיון הביוב שלכם בצורה שוטפת.

 

מערכת הביוב

מתוך המערכות השונות בעיר מערכת הביוב היא המערכת הכי פחות מוכרת והכי פחות אטרקטיבית. חלק ממערכת האינסטלציה מערכת הביוב היא המערכת שתמיד נעדיף להתעלם ממנה. את מערכת הביוב אנו רואים בעיקר בסרטים כשלפתע מתגלה לנו עולם שלם מתחת לעיר של תעלות ביוב ארוכות שמובילות למקום אחד.

לרוב אנו נזכרים במערכת הביוב של העיר שלנו רק כאשר מדובר על הצפות של מים או ביוב ברחוב. גם בכל מה שנוגע למכסי הביוב העירוניים תמיד נעדיף להעביר את אותם כמה שיותר מהר. בעולם המודרני שלנו מערכת הביוב היא חשובה מאד ובלעדיה לא נוכל לשמור על בריאות ואסטטיקה של העיר.

 

ניקוי קווי הביוב

הצורך או הדרישה לניקוי מערכת הביוב שלנו לרוב תגיע מסיבות כמו הצפות, ריח רע ועוד. במידה וזה קורה כבר נדרש מאיתנו לטפל בבעיה הקיימת ולפתור אותה. ככל שנדאג לטפל במערכת הביוב שלנו לעיתים תכופות יותר ככה נחסוך מאיתנו בעתיד עבודות של פתיחת סתימות או בעיות נוספות. במידה ואנו מבצעים פעולות ניקיון בצורה מסודרת אנו חוסכים לנו זמן עבודה, כסף, בעיות עתידיות וכאבי ראש. רוב הפניות לניקיון של מערכת הצינורות של הביוב מגיעות רק לאחר סתימה שגורמת להצפה. הסיבות לביצוע ניקוי קווי ביוב הן:

 

מניעת סתימות ביוב:

ניקיון של קווי הביוב בעזרת לחץ מים חזק יכול לעזור לנקות את הפסולת שמצטברת בקווי הביוב, היא מפרקת את שומני המטבח שהצטברו בדפנות הביוב שלנו ומונע צמיחה של שורשים בתוך צינורות הביוב שלנו. לפעמים יהיה צורך לבצע שאיבה של הביוב אחרי השטיפה כדי להטיח ניקיון של כל הפסולת שנמצאת. בעזרת ניקיון יעיל של קווי הביוב שלנו נוכל לחסוך סתימות רבות שיכולות להיווצר בכל מערכת ביוב על הזמן. בכך שנבצע ניקיון נוכל לחסוך זמן רב, בעיות רבות בצינורות ולא נצטרך לחוות הצפות, מזיקים, זיהום סביבתי וריחות רעים.

 

אבקות:

ישנן אבקות שונות אשר ניתן לשפוך לתוך האסלה או הכיור שלכם ובכך לפתוח את הסתימה. אותה האבקה היא אבקה אשר בעת השילוב שלה עם מים היא ממיסה כמעט כל חומר ובכך קל מאד לפתוח את הסתימה שנוצרה גם אם אנו לא רואים אותה כלל. שימוש באבקות כאלה רצוי להשתמש רק כאשר מדובר על סתימה, אך ניתן לנקות איתם גם מפעם לפעם אם אין סתימה.

 

לסיכום:

ניקיון של מערכת הביוב הוא חשוב מאד. להקדים תרופה למכה.

צנרת

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *