מה ההבדל בין ניקוי ספות עור לספות בד?

יש לכם ספות מעור ומבד? לא יודעים איך לנקות אותן מבלי לפגוע בהן ולשחוק אותן? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ניקוי ספות עור וספות בד, ומה ההבדל בין סוגי הניקיון.

 

ניקוי ספות עור

ספות עור נחשבות לספות הקלות ביותר לניקוי, ביחס לספות מבד. אומנם ספות לרוב לא יספגו הרבה סוגי לכלוך כמו בד, אך ישנם חומרים אשר כן יספגו ויהיה קשה יותר לנקות אותן כמו שמן. בניגוד למה שמקובל לחשוב, לא מספיק לנקות את הספות בסמרטוט בלבד. חשוב לקרצף היטב את הספות בעזרת חומרים מיוחדים לכך, ואף ניתן להסתפק בערבוב של מים עם סודה לשתייה ואבקת כביסה. על מנת שלא לשחוק את העור ולדאוג לניקיון מיטבי, במיוחד כשמדובר בכתמים קשים, כדאי להיעזר במקצוען מנקה ספות עור מקצועי שידע להתמודד עם כל זוג כתם.

 

ניקוי ספות בד

כשמדובר בספות מבד ישנם סוגים שונים של כתמים שיכולים להיות בספות – כתמים נוזליים כמו שתן של בעל חיים או הקאות של ילדים, כתמי אבק שנצבר, כתמים של טושים ועוד. בניגוד לספות מעור, ספות מבד הן קשות יותר לניקוי וזה בגלל העובדה שהבד סופג יותר כתמים. כשמדובר בניקוי ספות מבד, חשוב גם לשפשף את הלכלוך היטב וגם לדאוג לשאיבה של הלכלוך על מנת להעמיק את הכתם. יש להשתמש בחומרים מיוחדים לספות מבד, אשר ידאג לנקות את הכתמים היטב מבלי לגרום לשחיקה של הבד ושל הצבע שלו. במקרה של לכלוך עמוק, מומלץ להיעזר באיש מקצוע כמו מנקה ספות בד מקצועי. חשוב להבחין בין סוגי הבד השונים מהם עשויות הספות. לכל סוג בד יש חומר אחר וסגנון ניקוי מעט שונה שמתאים לו. ישנם סוגי בדים אשר יהיה אפשרי לנקות עם מים וחומרי ניקוי, וישנם כאלה להם מתאים ניקוי יבש בלבד. משתנה נוסף שישפיע על אופן ניקוי הספה הוא הגיל שלה. ככל שהספה ישנה יותר, כך הניקיון צריך להיות עדין יותר בגלל שחיקת החומר מהן הן עשויות.

 

הניקיון הטוב ביותר הוא ניקוי מקצועי

בין אם יש לכם ספות מבד ובין אם ספות מעור או אפילו גם וגם, חשוב שתדעו שהניקוי הטוב ביותר יהיה ניקוי מקצועי. הסיבה לכך היא שכאשר אתם מנקים את הספות שלכם אתם עלולים לפגוע בהן. ניקוי ספות צריך להיות מצד אחד ניקוי עמוק, אך מצד שני גם מאוד עדין. רק איש מקצוע בניקוי ספות ידע גם לנקות את הספות כמו שצריך אבל גם לדאוג לא לפגוע בהן. ניקוי עצמי או חובבני עלול לשחוק את החומר ממנו עשויות הספות שלכן, בין אם מדובר בבד או בעור. ספות הן רהיט יקר. לכן לא כדאי להתפשר ועדיף להזמין איש מקצוע שידאג לסלון שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

 

שואב

אולי תאהבו גם:

ווילון
יתרונות בווילונות גלילה

ווילונות גלילה הפכו בשנים האחרונות לטרנד עיצובי מעניין המאפשר לנו מבחר רב של אפשרויות של עיצוב כמעט לכל מתחם או חדר שנרצה לעצב בבית, כדי

קרא עוד »
דלת פלדה
מה הוא פרזול לדלת?

בתקופה האחרונה אנו מגלים כי יש חוסר הבנה בקרב אנשים רבים בכל הנוגע לתחום הפרזול. שכן, יש לא מעט אנשים שפונים אלינו ומבקשים לדעת מה

קרא עוד »
סטייק
איך בוחרים מנגל גז?

בשונה מגריל פחמים, גריל גז הוא מכשיר צליית בשר למקצוענים. לפיכך, כאשר בוחרים בגריל גז ובוודאי אם מדובר על הגריל הראשון יש לעשות זאת בחוכמה.

קרא עוד »
משקף
מה הם משקפי מולטיפוקל?

בתקופה האחרונה אנו שומעים לא מעט על מכרים שמשתמשים במשקפי מולטיפוקל. עובדה זו גרמה לנו להבין כי הגיע הזמן לדעת מה זה המשקפיים האלה שכולם

קרא עוד »