האם קבלן איטום חייב לנקות אחריו לאחר העבודה

קראתם נכון את הכותרת.

אולי זה נשמע כמו שאלה טרחנית שמטרצה לגלח קצת ממחיר העבודה של הקבלן, אבל לא תאמינו כמה משקל יש על דבר בסיסי כמו ניקיון הגג.

האם קבלן איטום חייב לנקות אחריו אחרי שסיים את עבודתו? האם הוא מחויב לנקות לפני? ריכזנו עבורכם את כל התשובות והעובדות החשובות בנושא.

 

ניקיון הגג – על מה ולמה

לפני הכל, למה בכלל ניקיון של גג הוא סוגייה? שימו לב לתשובה.

ראשית כל, גג ששומרים על הניקיון שלו על בסיס שבועי או כל מסגרת זמן קבועה אחרת הוא גג שככל הנראה האיטום בו יחזיק יותר זמן. לשלשת ציפורים, פסולת, אשפה רטובה, אוכל רקוב וכל היוצא בזאת יכולים להחליש את שכבות האיטום באמצעות העובש והחיידקים שצוברות. חיידקים אלו יכולים להחליש את האיטום, כמו שרטיבות יכולה לרכך ולהשמיד חלקי איטום וכך להוריד את האפקטיביות שלו.

 

האם קבלן איטום מחויב לניקיון לפני ביצוע האיטום?

לעניין הניקיון לפני העבודה – קבלן איטום חייב לבצע איטום לגג כאשר סביבת הגג היא נקייה מפסולת מאחר והנחת איטום על פסולת יכול לפגוע ביכולות האטימות. במידה ומדובר בכמויות חריגות ולא מקובלות, מותר לקבלן לבקש מדיירי הבניין או הבית שידאגו ברמה מסוימת להוריד מכמויות הפסולת. מעבר לכך, עליו לעבוד על משטח נקי.

 

האם קבלן מחויבי לנקות אחריו?

לשאלה זו יש 2 תשובות, אחת מהאספקט המקצועי ואחת מהאספקט האתי.

אספקט מקצועי – הכל תלוי בחוזה. משמע, שבסופו של דבר קבלן לא יבצע מטלות שמחוץ למה שהחוזה החוקי מחייב אותו לעשות תמורת תשלום מלא. כל משימה שלא ממלא במסגרת ביצוע העבודה יכולה לעכב את התשלום. לכן, אם בחוזה העבודה ישנו סעיף שמחייב את קבלן האיטום לנקות אחריו בסיום העבודה, עליו לבצע זאת, ואם לא, הוא ככל הנראה פתור מכך. יהיה עליו לפנות את הציוד המקצועי שלו אך לגבי ניקיון היקפי – אין התחייבות.

אספקט אתי – "מתחיל במצווה, אומרים לו גמור". ניקוי אחרייך בסיום עבודתך היא פרקטיקה שניתן ליישם אותה בכל מקצוע, בכל ענף ובכל סביבת עבודה. בהיבט המוסרי, קבלן איטום צריך לנקות אחריו כי למה שמישהו אחר יעשה זאת? איש מקצוע שנשכר לשם ביצוע עבודה צריך להתחיל אותה מא' עד ת' ולא להשאיר אחרי עקבות.

 

שורה תחתונה

העבודה שתקבלו היא העבודה שתסכמו עלייה מראש ביחד עם הקבלן. לפני תחילת העבודה עליו לנקות את המשטח כדי לבצע איטום מקצועי ועל מזמין העבודה לסייע במידה ומדובר בכמויות פסולת חריגות לאחר מעשה, זה תלוי לגמרי בחוזה שחתם המזמין מול מבצע העבודה. עליכם להבין שאתם מזמינים קבלן לביצוע עבודה ולא איש ניקיון. קחו בחשבון שזה לא בטוח לכן חשוב לסכם זאת מראש.

 

חדר בשיפוץ

אולי תאהבו גם:

ווילון
יתרונות בווילונות גלילה

ווילונות גלילה הפכו בשנים האחרונות לטרנד עיצובי מעניין המאפשר לנו מבחר רב של אפשרויות של עיצוב כמעט לכל מתחם או חדר שנרצה לעצב בבית, כדי

קרא עוד »
דלת פלדה
מה הוא פרזול לדלת?

בתקופה האחרונה אנו מגלים כי יש חוסר הבנה בקרב אנשים רבים בכל הנוגע לתחום הפרזול. שכן, יש לא מעט אנשים שפונים אלינו ומבקשים לדעת מה

קרא עוד »
סטייק
איך בוחרים מנגל גז?

בשונה מגריל פחמים, גריל גז הוא מכשיר צליית בשר למקצוענים. לפיכך, כאשר בוחרים בגריל גז ובוודאי אם מדובר על הגריל הראשון יש לעשות זאת בחוכמה.

קרא עוד »
משקף
מה הם משקפי מולטיפוקל?

בתקופה האחרונה אנו שומעים לא מעט על מכרים שמשתמשים במשקפי מולטיפוקל. עובדה זו גרמה לנו להבין כי הגיע הזמן לדעת מה זה המשקפיים האלה שכולם

קרא עוד »