האם מנהל שירותי ניקיון צריך לדעת ערבית – איך ניתן לעשות זאת

לאחרונה פרץ במשרד שלנו וויכוח בין אחד העובדים למנהל שירותי הניקיון. הוויכוח התפתח בגלל אי הבנה שאירעה בין מנהל שירותי הניקיון שלנו, מוטי, לבין עובד הניקיון המסור, מוחמד. החתול השחור שעבר בין השניים גרם לנו לתהות האם מנהל שירותי ניקיון צריך לדעת את השפה הערבית? שכן, אם מוטי היה דובר את השפה, הוויכוח המכוער היה יכול להימנע. יצאנו לבחון את העניין לעומק וחזרנו עם תשובה ברורה מאוד בנושא.

 

רקע לכתיבת המדריך

רגע לפני שנציין בפניכם את התשובה שלנו לשאלה שנכתבה לעיל, ראוי שנרחיב מעט אודות המקרה שצוין לעיל. מדובר בוויכוח שפרץ בין מנהל יהודי לעובד ערבי. הדבר בא לידי ביטוי כאשר העובד, מוחמד, אמר כמה מילים בערבית שנשמעו למנהל, מוטי, כמילים פוגעניות. אנחנו במקרה נכחנו במקום ויש לנו היכרות בסיסית עם השפה הערבית, כך שיכולנו לעצור את הוויכוח לפני שהוא נהיה אלים. אבל מה היה קורה אם לא היה נמצא דובר ערבית במקום? אנחנו לא רוצים לחשוב על כך. מדובר בעניין שחשוב לשים עליו דגש. לכן, מיד לאחר סיום האירוע התיישבנו על המחשב כדי לכתוב את המדריך הנוכחי שיענה על השאלה המתבקשת שצוינה לעיל.

 

אז מה הדעה שלנו בנוגע לידיעת השפה הערבית בקרב מנהלים של שירותי ניקיון?

ובכן, אנו סבורים שכל מנהל של שירותי ניקיון בכל מקום עבודה שהוא צריך לקבל מטעם מקום העבודה תשלום שיממן עבורו קורס ללימוד אנגלית. הקורס הזה יכול להתקיים כחלק מלימודים במסגרת מכללת מדוברת או כל מקום אחר שמלמד ערבית מ- 0 ברמה גבוהה. אם לא די בכך, אנו מאמינים ששעות הלימוד צריכות להיות על חשבון  זמן העבודה. שכן, ניתן לקחת קורס ערבית אונליין שמאפשר ללמוד את השפה בזמן ה"שעות המתות" במשרד.

 

אז איך אפשר לעשות זאת?

בפסקה שלעיל הצענו אפשרות אחת ללימוד ערבית. אבל האמת היא, שיש 3 אפשרויות שונות ללימוד השפה הערבית:

  1. באמצעות לימוד מקוון
  2. באמצעות לימוד פרונטלי
  3. באמצעות לימוד עצמאי

כך שבעצם כל מעסיק יכול להציע למנהל שירותי הניקיון שלו  את האפשרויות הללו ולתת לו את האפשרות לבחור את האפשרות שמתאימה לו ביותר.

 

ובכל זאת, מה הדרך המומלצת לדעתנו?

בתור מי שלמדו את השפה הערבית בדרך עצמאית לזמן קצר, אנחנו ממליצים בחום להתחיל בדרך זו. לשמוע קצת מילים ברחבי הרשת, לצפות בסרטונים וברגע שבו אתם מרגישים שאין לכם את היכולת להמשיך ללמוד לבד – תפנו לקורס שבו תוכלו לקבל את כל הכלים ללימוד השפה. כך תוכלו להתחיל את הקורס ברגל ימין, כשאתם יודעים כמה מילים בסיסיות בשפה.

 

לסיום

כעת ידוע לכם שאנו מאמינים שמנהל שירותי ניקיון צריך לדעת את השפה הערבית על כל בוריה, מכיוון שזהו עניין הכרחי.

אותיות

 

אולי תאהבו גם:

ווילון
יתרונות בווילונות גלילה

ווילונות גלילה הפכו בשנים האחרונות לטרנד עיצובי מעניין המאפשר לנו מבחר רב של אפשרויות של עיצוב כמעט לכל מתחם או חדר שנרצה לעצב בבית, כדי

קרא עוד »
דלת פלדה
מה הוא פרזול לדלת?

בתקופה האחרונה אנו מגלים כי יש חוסר הבנה בקרב אנשים רבים בכל הנוגע לתחום הפרזול. שכן, יש לא מעט אנשים שפונים אלינו ומבקשים לדעת מה

קרא עוד »
סטייק
איך בוחרים מנגל גז?

בשונה מגריל פחמים, גריל גז הוא מכשיר צליית בשר למקצוענים. לפיכך, כאשר בוחרים בגריל גז ובוודאי אם מדובר על הגריל הראשון יש לעשות זאת בחוכמה.

קרא עוד »
משקף
מה הם משקפי מולטיפוקל?

בתקופה האחרונה אנו שומעים לא מעט על מכרים שמשתמשים במשקפי מולטיפוקל. עובדה זו גרמה לנו להבין כי הגיע הזמן לדעת מה זה המשקפיים האלה שכולם

קרא עוד »