האם כמנקה יש עלייך חבות של תשלום מס הכנסה?

חוקי המס קובעים מהם הסכומים שכל אזרח צריך לשלם לרשות המיסים. מדובר על חבות קבועה בחוק והיא נקבעת באופן אישי לפי מצבו האישי של כל אזרח, לפי רמת ההכנסות שלו ובהתאם לנתונים נוספים. השאלה היא האם כמנקה יש עליך חבות מס ועליך לשלם למס הכנסה, או שמא יש לך דרך ליהנות מפטור ממס הכנסה. 

 

חבות המס והמצב הבריאותי

באופן כללי כל אזרח משלם באופן קבוע תשלומים למס הכנסה, זאת לפי גובה ההכנסות שלו מעסק או מעבודה כשכיר. אם כי יש לדעת שרשות המיסים מתחשבת במצבו האישי של האזרח וביכולת שלו לשלם את המס. כך שבמקרים רבים ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בגין סיבות כאלו ואחרות.

בעיקר כאשר האזרח מוכיח כי הוא מתמודד עם נכות משמעותית. במידה ואכן קיימת נכות שאושרה על ידי הועדה הרפואית של הביטוח הלאומי, ניתן לקבל פטור מתשלום מס הכנסה בגין הכנסות עד לתקרה מסוימת.

 

האם אוכל לקבל פטור?

חשוב להיות מודעים לכך שפטור ממס הכנסה לא מקבלים סתם כך באופן אוטומטי. יש להיות פרו אקטיביים ולבדוק את הזכאות שלכם היטב כדי לממש את הזכויות. מה שאומר שכדי לקבל פטור חשוב לבחון היטב את התמונה האישית שלכם כעובדים ומשתכרים, ובהתאם לכך לבדוק מהי העילה שיכולה להיות רלוונטית עבורכם לקבלת פטור ממס הכנסה. מה שאומר שבמקרים רבים ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בגין הכנסות כמנקה, זאת נוכח מצב בריאותי ונכות משמעותית.

 

מה עושים כדי לממש את הזכאות?

ראשית יש לציין שגם אדם שמתפקד ומנהל סדר יום תקין עשוי להיות זכאי לקבל פטור ממס הכנסה. כך שאם הנך עובד כמנקה ויחד עם זאת מתמודד עם נכות מסוימת, תוכל לבדוק את הזכאות שלך מול רשות המיסים. כי יתכן ואתה זכאי לקבל פטור מלא ממס הכנסה, ובמקרים אחרים יתכן ואתה זכאי ליהנות מהקלה בתשלומי המס. הכול לפי אחוזי הנכות המוגדרים כמו גם לפי ההכנסות החודשיות בעבודת הניקיון.

 

החזר רטרואקטיבי בגין תשלומי מס

חשוב לדעת שמעבר לפטור מתשלומי מס שיינתנו לכם מעתה ואילך, יתכן ואתם זכאים לקבל החזר בגין תשלומי מס ששילמתם עד כה. מה שאומר שאם הנכם זכאים לפטור ממס הכנסה תוכלו לקבל גם החזר בגין התשלומים שכבר שילמתם.

 

לסיכום –

יתכן ואתם זכאים לפטור מתשלומי מס הכנסה אם אתם עובדים בעבודות ניקיון. זאת אם אתם מתמודדים עם נכות מסוימת או בעיית בריאות משמעותית. כדי לממש את הזכאות שלכם עליכם לרתום לעזרתכם גורם מקצועי שילווה אתכם בתהליך מימוש הזכאות שלכם וקבלת ההחזרים שמגיע לכם לקבל כחוק. בדרך זו אתם מממשים את הזכויות שלכם כמתמודדים עם בעיה רפואית, ונהנים מהטבת מס משמעותית או פטור מלא.

מס הכנסה

אולי תאהבו גם:

לשפר את היציבה
 10 דרכים לשפר את היציבה

שמירה על יציבה טובה חיונית לבריאות ולרווחה הכללית. יציבה לקויה יכולה להוביל למגוון של בעיות בריאותיות, כולל כאבי גב, כאבי צוואר וכאבי ראש. זה יכול

קרא עוד »