האם הביטוח מכסה פציעה של עובדת משק בית?

פציעה קשה שאירעה לעובדת משק בית של השכנים, הובילה להתעניינות רבה בנושא בקרב מרבית תושבי השכונה. שכן, אלה מסתייעים בשירותיה ורוצים לעקוב אחר ההבראה שלה ולבדוק על הדרך את הזכויות שמגיעות לה. אנחנו החלטנו שלא לשבת רגל על רגל לנוכח המצב ויצאנו לבדוק מה ניתן ללמוד מהמקרה. כשסיימנו לחקור את הנושא, הגענו למסקנה שכל מעסיק של עובדת משק בית צריך להכיר. הישארו כאן ותגלו אם הביטוח מכסה פציעות מסוג זה, כדי שתוכלו להעניק לעצמכם ביטחון. 

 

קודם כל – תכירו בחוק

סביר להניח שעובדת משק הבית שלכם רשומה במוסד לביטוח לאומי. שכן, החוק מחייב לבצע את רישום זה. לעומת זאת, אין חוק שמחייב את המעסיק לבטח את עובדת משק הבית, אך מדובר בהליך שכדאי ליישם מרגע תחילת העבודה. שכן, במידה ותתרחש תאונה בבית שנגרמה ברשלנות של המעביד (בעל הבית), הוא עשוי למצוא את עצמו משלם מכיסו הפרטי אלפי שקלים, למרות שהעובדת נרשמה על ידו במוסד לביטוח לאומי.

חוֹק

מה הביטוח מכסה?

ניתן לקבל תשלומים מהמוסד לביטוח לאומי במקרה שבו אירעה תאונה לעובדת משק הבית שגרמה לה להיות בעלת נכות קשה או שזו הוגדרה כלא מסוגלת לעבוד (אי כושר זמני או קבוע). מי שחוו את ההליך בעבר, יעידו שלעיתים קרובות מתגלה שישנם נזקים נוספים שמאפשרים לעובדת לתבוע את המעביד לשעבר. כך שזה חייב להחזיק ביטוח בית פרטי שיממן את ההוצאות השונות, לדוגמא:

  • כאב וסבל
  • הפסד שכר עתידי ועוד

העובדת שלכם נפגעה? כדאי שתפעלו בהקדם

סביר להניח שתתקשרו מיד לשירותי רפואה דחופה מיד לאחר שתגלו על פציעתה של העובדת. רגע לפני שתמשיכו הלאה, כדאי שתדעו שעליכם לצלם כמה שיותר מהר את אזור המפגע, כדי שניתן יהיה להציג אותו בהמשך במידת הצורך. סביר להניח שבהמשך הדרך, יעלו שאלות בנוגע למקרה שאירע ואתם רוצים להיות בטוחים שיהיו בידיכם כל הפרטים.

 

טיפ לסיום: כך תבחרו את הביטוח המתאים לכם ביותר

בשלב זה אתם יודעים שעליכם להחזיק בביטוח שיעניק לכם ביטחון במידה ועובדת משק הבית תחווה פציעה. עכשיו נותר לכם רק לערוך בירור מקיף אודות חברות הביטוח שמספקות פוליסה מסוג זה. נמליץ לכם לקרוא חוות דעת שנכתבו מצד מעסיקים שחוו את התרחיש, כדי לשמוע את הדרך שבה חברת הביטוח הנבחרת פעלה. כך תוכלו לבחור בחברה שתעניק את השירות הטוב ביותר.

 

השורה התחתונה – זה הזמן לבחור פוליסה

עד כאן המדריך שגילה לכם את החשיבות ברכישת פוליסה שתבטח את עובדת הבית שלכם. כעת אתם יודעים שפציעה קשה או קלה של העובדת לא תגרום לכם לפתוח את הכיס ולאבד כסף רב. רגע לפני סיום המדריך, נאחל שתבחרו את הפוליסה המתאימה ביותר ושלא תצטרכו להשתמש בה לעולם.

פגיעה ביטוחית

אולי תאהבו גם:

לשפר את היציבה
 10 דרכים לשפר את היציבה

שמירה על יציבה טובה חיונית לבריאות ולרווחה הכללית. יציבה לקויה יכולה להוביל למגוון של בעיות בריאותיות, כולל כאבי גב, כאבי צוואר וכאבי ראש. זה יכול

קרא עוד »