איך תדעו אם להחליף גג או שאיטום יספיק?

חשיבותו של גג הרעפים

הבית הפרטי מורכב ממספר רכיבים, והם הקירות, רצפת הבית, תקרת הבית ועוד מגוון גורמים אחרים. אך, למרות מספרם הרב של מרכיבים אלו, מהנדסי בניין ואדריכלים רבים יצביעו על גורם אחד כגורם המרכזי בבית הפרטי, הגג. גג הבית משמש כנקודת מוקד מרכזית בשני מישורים. במישור האסטטי אדריכלי ובמישור ההנדסי.

במישור האסטטי, גג הבית מושך את תשומת לב הבאים בשערי הבית, ועיצובו ומצבו משרה רושם ראשוני לטוב ולרע על המביטים בו. בפן ההנדסי, גג הבית משמש כאמצעי הבידוד הכמעט בלעדי בין דיירי הבית למזג האוויר ולהשפעות חיצוניות אחרות כגון רעשים וריחות.

לכן, תחזוקה שוטפת של גג, היא נושא חיוני, שעלינו לשים את ליבנו אליו, ולבצע ביקורות תקופתיות באופן עצמאי ועל ידי אנשי מקצוע. לעיתים, כאשר אכן תימצא תקלה או בעיה בגג הבית, יתייצב בעל הבית מול שאלה כבדת משקל. האם הבעיה חמורה עד כדי כך שעליו להחליף לחלוטין את גג הבית, או שהוא יוכל להסתפק באיטום על ידי איש מקצוע. ננסה להציג בפינכם את הפרמטרים המרכזיים שיהוו אמצעי הכרעה בשאלה מורכבת זו.

 

השיקולים אותם יש לקחת

בעיות תחזוקה חוזרות

כאשר אתם מוצאים את עצמכם, פעם אחר פעם מבצעים איטום לגג הרעפים, או מרכיבים תלאי איטום חדש על גג הרעפים, עד כדי כך שכל מעבר של עונה גשומה מחייב קריאה לאיש מקצוע, מומלץ לבצע החלפה כוללת של הגג.

בעיות כאלו, קורות בדרך כלל לאחר תקופה ממושכת, של מעל ל- 15 שנים. במקרים כאלו, רעפים רבים מאבדים את יעילותם כמבודדים, ויריעות הבידוד והאיטום מלאות בקרעים ובחריצים. לכן, על מנת לחסוך לכם זמן, כסף וכאב ראש, יש לבצע החלפה כללית של הגג.

 

שינויים כוללים במבנה הבית

לעיתים, ירצו בעלי הבית לצבע שינוים כוללים במבנה הבית, כגון הוספת קומה, שיפור תשתיות הביוב והצנרת בבית, או חידוש ושיפוץ קירות ותקרות הבית.

במקרים כאלו, במידה ויש את התקציב לצורך פעולת ההחלפה, מומלץ להחליף את גג הבית, על מנת לחזק, לשפץ ולשפר את כלל המבנה נוסף על החיסכון במטרד אותו גורם החלפת הגג לבעלי הבית בעת ההחלפה, שכעת יכולה להתבצע כחלק מהשיפוץ הכללי.

 

רעשים

במקרים אחרים, רעשים שלא היו אמורים להישמע כגון ירידת גשמים, רעשים מגורמים חיצוניים כגון מוזיקה או תנועה סואנת, מתחילים להישמע לדיירי הבית. גם במקרים כאלו, מומלץ לבצע החלפה כוללת של רעפי וגג הבית. שכן, הימצאותם של רעשים מעין אלו מעידה על בעיה כוללת בבידוד של גג הבית.

בכל מקרה אחר, מומלץ לבצע איטום גגות מקצועי ולא החלפה כוללת של הגג, על ידי אנשי מקצוע  מוסמכים. כך, תבחרו את המסלול הטוב ביותר לגג שלכם.

שיקולים

אולי תאהבו גם:

לשפר את היציבה
 10 דרכים לשפר את היציבה

שמירה על יציבה טובה חיונית לבריאות ולרווחה הכללית. יציבה לקויה יכולה להוביל למגוון של בעיות בריאותיות, כולל כאבי גב, כאבי צוואר וכאבי ראש. זה יכול

קרא עוד »