איך שומרים על כיור יותר נקי?

כיור הוא מהאזורים הכי פעילים בבית. במטבח וגם בחדר הרחצה, שמירה על ניקיון הכיור יכול להיות מאתגר והזנחתו עלולה להוביל לבעיות צנרת. לפניכם כמה טיפים לשמירה על כיור יותר נקי.

 

סוגי כיורים ואיך לשמור עליהם נקיים

כיור נירוסטה

כיורי נירוסטה נשרטים בקלות, לכן יש להימנע משימוש בספוגים מצמר פלדה ונייר זכוכית ולהקפיד לנקות אותם עם סמרטוטים וספוגי ניקוי רכים. לניקוי כללי אפשר להשתמש בסבון כלים, תרסיס לחלונות וחומרי ניקוי המיועדים לנירוסטה. כשחלודה נוצרת הפתרון הוא ניקוי בעזרת חומץ ומטלית.

 

כיור מאבן גרניט

אבן גרניט היא עמידה, קלה לניקוי ואינה נשרטת מהר. העמידות שלה מאפשרת לנו שימוש חופשי בסקוצ'ים עם סיבי ברזל או צמר פלדה ויד חופשית בחומרי ניקוי בלי חשש להרוס את הכיור עצמו. במידה וכתם עקשן הופיע, ריסוס הכתם עם חומץ ומעט מים יהיה יעיל, או אפילו לפסר עליו סודה לשתייה, לחכות כ- 10 דקות ולנגב עם מטלית לחה.

 

כיור משיש קוריאן

שאריות מזון שנשכחו בכיור העשוי שיש קוריאן יוצאות כתמים שאחר כך קשה לנקות. ההמלצה היא לנקות מייד את השאריות אם יש כאלו, או אפילו למקם משולש בפינת הכיור בשביל למנוע מגע ישיר עם השיש ולשמור עליו נקי. ניקוי הכיור יהיה באמצעות מים וסבון על בסיס יום יומי על מנת לשמור על איכותו. בנוסף, ניקוי יסודי שבועי עם אקונומיקה מדוללת במים יעשו חסד עם הכיור ועם הכתמים שאולי נתפסו בו.

 

טיפ אחרון

המפגש העיקרי של הכיור במטבח הוא עם אוכל ומים. השילוש של הלחות עם השאריות מזון יוצאים מצע מושלם לעובש, חיידקים וסירחון עקשן. על מנת להימנע מכל אלו חשוב להשאיר את הכיור ריק, נקי ויבש. בסוף כל שטיפת כלים או ניקוי של הכיור, בין אם הוא מנירוסטה, קוריאן או גרניט – חשוב ליבש אותו עם מגבת או מטלית יבשה.

 

סיכום

ניקוי הכיור ישמור על המראה, הריח ועמידות הכיור שבסופו של דבר שומרים על צנרת נקייה ו'בריאה'. בעיות צנרת יכולות להיות מטרד אמיתי וטיפול מקצועי בהם הוא הכרחי. במידה ונתקלתם בבעיה בצנרת – כנסו לאתר וצרו קשר עם אינסטלטור מקצועי ומנוסה טרם הסתבכות הסיטואציה. כיור

אולי תאהבו גם:

ווילון
יתרונות בווילונות גלילה

ווילונות גלילה הפכו בשנים האחרונות לטרנד עיצובי מעניין המאפשר לנו מבחר רב של אפשרויות של עיצוב כמעט לכל מתחם או חדר שנרצה לעצב בבית, כדי

קרא עוד »
דלת פלדה
מה הוא פרזול לדלת?

בתקופה האחרונה אנו מגלים כי יש חוסר הבנה בקרב אנשים רבים בכל הנוגע לתחום הפרזול. שכן, יש לא מעט אנשים שפונים אלינו ומבקשים לדעת מה

קרא עוד »
סטייק
איך בוחרים מנגל גז?

בשונה מגריל פחמים, גריל גז הוא מכשיר צליית בשר למקצוענים. לפיכך, כאשר בוחרים בגריל גז ובוודאי אם מדובר על הגריל הראשון יש לעשות זאת בחוכמה.

קרא עוד »
משקף
מה הם משקפי מולטיפוקל?

בתקופה האחרונה אנו שומעים לא מעט על מכרים שמשתמשים במשקפי מולטיפוקל. עובדה זו גרמה לנו להבין כי הגיע הזמן לדעת מה זה המשקפיים האלה שכולם

קרא עוד »