איך נדע שהדברה היא אקולוגית?

השימוש בחומרי הדברה כימים ומסוכנים הוא דבר נפוץ מאוד, ומומחי הדברה בעולם מפתחים חומרים כימים שתכליתם היא להבטיח שיבולים חקלאיים לא יפגעו ממזיקים שונים. הבעיה בחומרים הללו היא שהם לא בריאים לאדם והשפעתם המצטברת עלולה להיות מסכנת חיים. מעבר לפגיעה בבריאות, חומרי הדברה כימיים פוגעים גם באיכות הסביבה, כאשר שאריות חומרי הדברה מחלחלות אל מי התהום, ופוגעות במקורות המים ובאיזון האקולוגי.

בשנים האחרונות, עולה המודעות לסביבה ולבריאות מתוך ההבנה שפעולות שנעשה היום ישמרו על המקום שאנו חיים בו לשנים רבות ולדורות שאחרינו. כאשר מדובר על הדברה, ישנם פתרונות וחומרים רבים שפותחו בכדי להפטר ממזיקים מבלי לפגוע בבריאות ובסביבה. אחד הפתרונות הנפוצים ביותר הוא הדברה אקולוגית.

מהי ההדברה האקולוגית?

הדברה אקולוגית היא הדברה שבה נעשה שימוש בחומרים טבעיים ובצמחים שונים שניתן להפיק מהם חומרים הדוחים את המזיקים מבלי להרוג אותם, או לחילופין חומרים שהורגים רק את המזיקים ולא פוגעים במינים אחרים. בהדברה אקולוגית הפגיעה היא נקודתית ומינימלית, ונעשה שימוש בטבע בכדי להתמודד עם הטבע. בנוסף, הדברה אקולוגית אינה פוגעת בבריאותם של בני האדם ולכן היא ידידותית גם לבני האדם וגם לבעלי החיים.

סוגים עיקריים של הדברה אקולוגית

  • הדברה אקולוגית והדברה אורגנית יבשה: בשיטת הדברה זו מפזרים מלכודות פרומונים(הורמונים) המושכות את המזיקים למלכודת. בשיטת הדברה זו אין בכלל שימוש ברעלים.

 

  • הדברה אורגנית בג'ל אורגני: בשיטה זו מפזרים נקודות מזעריות של ג'ל שמותר לשימוש למדבירים בעלי היתר הדברה בלבד. הדברה זו הוכחה כיעילה ביותר והיא נפוצה בעיקר בבתי חולים, מרפאות ומסעדות.
  • הדברה אקולוגית בתרסיס על בסיס תמצית שמן פרח החרצית: ההדברה הנפוצה והיעילה ביותר בקרב ההדברות הירוקות. היא לא מכתימה וברגע שהתרסיס יבש הרעילות לבעלי דם חם פוחתת לאפסית אבל התכשיר עדין יעיל ביותר לחרקים.

 

כיצד יודעים שהדברה היא אקולוגית?

כיום בישראל אין הגדרה רשמית הקובעת מהי הדברה אקולוגית ואין רגולציה בתחום. לכן, על מנת לבדוק שאכן קיבלתם הדברה האקולוגית ואיכותית, יש לוודא מספר דברים:

1. וודאו שעל התווית של התרכיז כתוב שהתכשיר למדבירים בלבד – כך תדעו שאכן מדובר בהדברה מקצועית.

2. וודאו שהחומר הוא פירתרואיד, המבוסס על שמן פרח החרצית.

3. וודאו שלחומר אין ריח. הריח הוא בעצם תוצאה של קליטת כימיקל המתנדף באוויר. כל ריח של חומר הדברה, גם אם הוא נעים לכאורה, הוא למעשה כימיקל נדיף של חומר ההדברה שאנו נושמים. דרשו הדברה אקולוגית בחומרים נטולי ריח.

לסיכום

לא משנה היכן אתם גרים ובאילו מזיקים נתקלתם, הדברה אקולוגית היא פתרון טוב ויעיל שמונע פגיעה בכם ובסביבה. צרו קשר בכדי להזמין הדברה מכל סוג, קבלו הצעת מחיר ויגיעו במהירות לעזור לכם להרחיק את המזיקים מהבית לצמיתות.

 

הדברה

 

 

אולי תאהבו גם:

לתפוס חולדות
לכידת חולדות

עבור רוב האנשים, הופעה של חולדה במרחב האישי שלהם היא דבר מאוד לא נעים. למרבה הצער, לא מדובר על משהו נדיר, ולא פעם אנחנו עלולים

קרא עוד »
זבוב מוצץ
מי אתה זבוב הפירות?

ימי הקיץ מהווים ימים קשים אשר מחזירים לחיינו את זבובי הפירות. זבובים אלו פוגעים באופן ישיר בפירות והירקות שלנו ומדובר במכה לחקלאים אשר פוגעת בפרנסתם.

קרא עוד »