איך מנקים מצבות בלי להרוס אותן?

מצבות הן הדרך הטובה ביותר להנציח אדם יקר שהלך לעולמו.

המצבה מעבירה מסר לבאים לקבר – היא מעבירה את רוחו של הנפטר הלאה, מעוררת השראה ומפיחה חיים.

אמנם המצבה היא אבן דוממת, אך היא מכילה בקרבה את רצון החיים העז.

חשוב שתשקיעו במצבה ליקירכם ובכך תעניקו לו כבוד אחרון – כבוד על מי שהיה ועל מה שהוא חולל בכם.

לאחר הצבת המצבה יש להתייחס אליה בכבוד – לנקות ולשמור עליה מפגעים שונים.

 

למה חשוב לנקות מצבות?

ראשית כל, בית הקברות הוא מקום שיש לכבדו ולדאוג שלא יהיה מוזנח – הרי מדובר בקדושה וכבוד של הנפטרים. בתי הקברות חשופים לפגעי מזג האוויר לכן צריך לתחזק אותם מדי פעם – עישוב של עשבי הבר מסביב, ניקוי מצבות מלכלוכים ובוץ, גירוש חיות ועוד. בנוסף, ניקוי המצבה האישית שלכם מבטא את הכבוד האישי של היקר לכם, מצבה הרוסה ומוזנחת היא לא מכבדת.

 

איך לנקות מצבות? השלב הראשון

קודם כל כדאי שתבדקו מה הנזק בדיוק- לכלוך, שבר, סדק, מחיקת הכיתוב ועוד. לאחר שהבנתם מה בדיוק הנזק, יש להתאים את חומרי הניקוי וסוג הניקוי – למשל, אם מדובר בלכלוך שקל להוריד תוכל ולעשות את זה בעצמכם.

 

האם להזמין איש מקצוע?

אם הנזק של המצבה הוא קשה, למשל סדק, אז עליכם להזמין איש מקצוע שיטפל במצב ויתקן את השבר. לעומת זאת, אם יש לכלוך שתוכלו להסיר לבד, כדאי לכם לחסוך את הכסף ולעשות את זה. ראשית כל, יש לנקות את המצבה עם מים וסבון פשוט, כזה שלא ישאיר כתם, ולבדוק אם זה מספיק. אם הניקוי הפשוט לא מספק, יש להשתמש בחומרים מיוחדים. תוכלו לרכוש את החומרים אונליין או בחנויות שונות.

 

שימוש בחומרי ניקוי

אם בחרתם או נאלצתם להשתמש בחומרי ניקוי, יש להקפיד על מספר דברים –

  1. עדיף שהחומר יהיה אקולוגי כיוון שהמצבה נמצאת בטבע והחומר עלול להזיק.
  2. יש לוודא שהחומר לא יכתים את המצבה, כי אז אתם עובדים לשווא. נסו להבריש מעט חומר על פינה נסתרת במצבה ובדקו את ההשפעה שלו עליה. אם לא משאיר כתם – תוכלו להשתמש בו.
  3. השתמשו בכמה שפחות חומר ונסו לעשות זאת בשלב מוקדם של הכתם – אל תחכו שהכתם יהיה קשה להסרה.

 

פנייה לחברה מקצועית

אם הכתם לא מוסר, עדיף שתזמינו איש מקצוע מאשר שתמשיכו לנסות ואולי תפגעו במצבה. עדיף להימנע מטיפול רב במצבה, כיוון שטיפול אובססיבי במצבה עלול להשפיע עליכם בצורה לא חיובית.

 

סיכום

מצבה היא הדרך המקובלת להנציח אדם שהלך לעולמו. חשוב לדאוג לכבוד המת על ידי טיפוח המצבה ובדיקה שאין לה או לקבר פגעים או נזקים. ניקוי מצבה הוא תהליך יחסית פשוט, ובמקרים מסוימים אפילו ניתן לעשות זאת בעצמכם.

 

בית קברות

אולי תאהבו גם:

ווילון
יתרונות בווילונות גלילה

ווילונות גלילה הפכו בשנים האחרונות לטרנד עיצובי מעניין המאפשר לנו מבחר רב של אפשרויות של עיצוב כמעט לכל מתחם או חדר שנרצה לעצב בבית, כדי

קרא עוד »
דלת פלדה
מה הוא פרזול לדלת?

בתקופה האחרונה אנו מגלים כי יש חוסר הבנה בקרב אנשים רבים בכל הנוגע לתחום הפרזול. שכן, יש לא מעט אנשים שפונים אלינו ומבקשים לדעת מה

קרא עוד »
סטייק
איך בוחרים מנגל גז?

בשונה מגריל פחמים, גריל גז הוא מכשיר צליית בשר למקצוענים. לפיכך, כאשר בוחרים בגריל גז ובוודאי אם מדובר על הגריל הראשון יש לעשות זאת בחוכמה.

קרא עוד »
משקף
מה הם משקפי מולטיפוקל?

בתקופה האחרונה אנו שומעים לא מעט על מכרים שמשתמשים במשקפי מולטיפוקל. עובדה זו גרמה לנו להבין כי הגיע הזמן לדעת מה זה המשקפיים האלה שכולם

קרא עוד »