נקי ומצוחצח: איך מנקים וילונות אטומים בחדר השנה?

חדר השינה הוא הממלכה שלכם בבית.

עיצבתם אותו בקפידה, רכשתם מיטה נוחה ומצעים מפנקים, קישטתם באביזרים ותמונת שיעשו לכם שמח בלב וקינחתם בוילון בעל נוכחות שהוא גם פרקטי וגם עוצר נשימה.

עם זאת, בעוד את המצעים והרצפה נוטים לנקות תדיר – הוילון עומד דומם בחדר וצובר אבק.

לא לדאוג, בעוד כמה דקות תדעו איך לנקות את הוילון בחדר השינה שלכם בהצלחה.

 

סוגי וילונות

אמנם ניתן לשלב סוגי וילונות שונים ברחבי הבית, אך ישנם סוגי וילונות המתאימים לחדרים מסוימים, דוגמת וילונות חצי שקופים לסלון, וילונות עם טקסטורה לחדרי ילדים או וילונות אטומים לחדר שינה. הוילון האטום גם מספק פרטיות וגם הצללה והאפלה של החדר, ובכך דואג שתוכלו להתפנק ולהצליח לישון בלי קשר לשעה או למיקום השמש בשמיים. בדרך כלל וילונות אטומים עשויים בד, ואופן פירוקם מהמסילה / הרכבתם בחזרה פשוט לתפעול.  מה שיכול להקל משמעותית את מלאכת הניקוי.

 

תדירות הניקוי

וילונות, בשונה ממצעים או מגבות, אין צורך לנקות תדיר. למרות זאת – עם הזמן הוילונות נוטים לצבור אבק, בעיקר במקומות בהם החלון פתוח בתדירות גבוהה. מומלץ לנקות את הוילונות באופן יסודי אחת לשנה, ובמידת הצורך גם יותר. חשוב לעשות הפרדה בין ניקוי שגרתי שנתי שמטרתו ניקוי אבק, רענון הבד והוספת ניחוח רענן, לבין ניקוי נקודתי להסרת כתמים, למשל מנוזל שנשפך על הוילון – במקרה כזה נרצה לנקות את הוילון מיידית ללא קשר למועד האחרון בו עבר ניקוי.

 

סוג הבד

רוב סוגי הבדים מהם מייצרים וילונות ניתנים לכיבוס ושטיפה. בבדים אלו נכללים כמובן בדים טבעיים, כמו כותנה, בגדים סינטטיים, כמו פוליאסטר – וכמובן, שילובים שלהם. אם החלטתם לכבס את הוילון – הקפידו לכבסו בנפרד מפריטי לבוש, הפעילו את מכונת הכביסה על תכנית עם מעלות נמוכות (עד 40 מעלות), ותלו את הוילון ליבוש כשהוא קשור בראש ובתחתית – בדומה לצורת התליה המקורית שלו.

וילונות מבדים רגישים, דוגמת משי או פשתן, שאסור לכבס במכונת הכביסה הביתית (עפ"י המצוין על התווית) – יש לשלוח לניקוי וילונות מקצועי או לניקוי יבש.

 

בשורה התחתונה

וילונות אטומים יכולים להוות פתרון פרקטי ומלא שיק לחדר השינה, הם קלים לתליה והורדה ובדרך כלל עשויים מבדים שניתן לכבס בפשטות, אפילו במכונת הכביסה הביתית. יש לשים לב לסוג הבד ולהוראות הטיפול בו המצוינות על התווית, ולהקפיד לשלוח בדים רגישים לניקוי מקצועי כדי שלא יהרסו. כל מה שנשאר הוא לתלות מחדש את הוילון הנקי, ולקפוץ לשנת צהריים קצרה.

 

ספוג

אולי תאהבו גם: