איך לנקות ספות בצורה מהירה ומושלמת

ספה היא רהיט שקיים כמעט בכל בבית, לעיתים בסלון ולעיתים בפינת ישיבה אחרת בבית, משמשת בין היתר לישיבה מול הטלוויזיה, למנוחה ולאירוח.

בדרך כלל, מדובר ברהיט שעשוי לעלות לא מעט כסף, אשר הקדשתם הרבה מחשבה ותכנון בבחירתו.

מסיבה זו, חשוב לכם לשמור על טיבה ועל ניקיונה של הספה לאורך זמן.

אולם, מאחר ולא מדובר בפריט לבוש שניתן להכניס למכונת הכביסה, במקרה שהוא מתלכלך, השמירה על ניקיון הספה עשויה להיות מורכבת קצת יותר.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהרבה פעמים אנשים אוכלים תוך כדי ישיבה בספה ובפרט, אם יש ילדים קטנים בבית, שעלולים ללכלך אותה ולהשאיר בה כתמים, הסיכוי שהיא תישאר נקייה – קטן עוד יותר.

מאחר וקשה להימנע מללכלך את הספה, הפתרון לכך הוא לדאוג לנקות אותה.

את ניקיון הספה תוכלו לעשות בעצמכם או באמצעות חברת ניקיון בירושלים.

 

כתמים נקודתיים – איך להיפטר מהם

ככלל, הספה עשויה להתלכלך ע"י אוכל או שתיה, אך במצב בו נוצרו בה כתמי שמן, הסרתם הופכת לקשה יותר, שכן מדובר בכתמים עקשניים שבדרך כלל לא מספיק סבון ומים בכדי להסירם. למעשה, כתמים שנוצרו משמן ניתן להסיר באמצעות תמיסה של מים וחומץ, שאותם יש לערבב יחד ובאמצעות מברשת לשפשף את האזורים המוכתמים.

מלבד אופציה, קיימים חומרי ניקוי יעודים לספות, רך ההמלצה היא לבדוק את איכותם טרם ניקוי הספה, בכדי לוודא שהם לא חודרים פנימה אל תוך הבד ממנה היא עשויה.

 

טיפים נוספים לניקיון הספה

כדי להצליח לגבור על כתמים ולכלוך מכוער שהצטבר על הספה, קיימות אופציות שונות לניקיונה, בהן תוכלו להיעזר:

  1. שאיבת הספה – לפני הניקיון, כדאי לשאוב היטב את הספה על מנת להיפטר מאבק, מפירורים ומכל לכלוך יבש אחר שהצטבר בה.
  2. כדי להיפטר מכתמים קשים להסרה, ניתן להיעזר במגבון חל או במטלית רטובה כדי להסירם. במידה וזה והכתם לא יורד, ניתן להוסיף לפעולת הניקוי כרית ניקוי עם סבון ובעזרתה לשפשף את הכתם עד שיעלם.
  3. אם מדובר בספה העשויה מבד כותנה – ניתן להסיר ממנה כתמים באמצעות נוזל לניקוי כלים מעורבב עם מים פושרים.
  4. אם הספה מכילה ריפוד מקטיפה – יהיה ניתן להסיר ממנה כתמים די בקלות באמצעות מטלית לחה.
  5. אם ריפוד הספה עשוי מבד פשתן או סאטן – ניתן יהיה לנקותו עם נוזל לניקוי כלים ומעט חומץ. אולם, חשוב לא לשפשף או להבריש את הספה עם מים, מאחר ומגע אינטנסיבי של מים בסוגי בד אלה, עלול להשאיר בהם כתמים שיהיו ניתנים להסרה רק באמצעו ניקוי יבש.
  6. טיפ נוסף בו תוכלו להיעזר, הוא לייבש את אזור הכתם בספה עם מייבש שיער, לאחר פעולת ההברשה. בדרך זו, הכתם ייחלש יותר ואף ייעלם לגמרי.

 

ניקוי ספות על ידי חברה מקצועית

כיום, חברות שונות מציעות שירות מקצועי של ניקיון ספות ושל ריהוט באופן כללי. אם אתם מעוניינים בשירות של ניקוי ספות בירושלים תוכלו לפנות לחברת "נקי" שמספקת שירותי ניקיון ברמה גבוהה, לבית ולמשרד.

 

ספות מעור

אולי תאהבו גם:

איך לנקות ספה דמוי עור
איך לנקות ספה דמוי עור

ספות דמוי עור הן בחירות פופולריות בשל המראה המסוגנן והעמידות שלהן. עם זאת, כמו כל רהיט אחר, הם דורשים ניקוי ותחזוקה שוטפים כדי לשמור על

קרא עוד »
ניקוי ספות בקיסריה ראשית
הזמנת ניקוי ספות בקיסריה

אחד הרהיטים היותר שימושיים במרחב הביתי הוא הספה. ישיבה מול הטלוויזיה או עם חברים, מנוחה קטנה באמצע היום מהשגרה הלוחצת ועוד ועוד – הספה היא

קרא עוד »