איך לנקות מיזוג אוויר מרכזי

בשונה ממזגנים רגילים, הטיפול במזגן מרכזי הוא מורכב יותר, ודורש ידע והבנה של המטפל בו.

היות שהמזגן מורכב ממספר יחידות שונות, אשר אינן ממוקמות באותה הנקודה, יש לשים לב לכל יחידות המערכת, תוך מתן תשומת לב לכל אחת מהן בהתאם לתפקיד.

זאת על מנת לשמור על תחזוקה נכונה של מערכת המיזוג. מובן כי תחזוקה נכונה של מיזוג אוויר מרכזי תסייע להאריך את ימיו.

כאן נציג את עיקרי העניינים אליהם יש לשים לב בעת ניקוי מערכת מיזוג מרכזית.

 

ממה מורכבת המערכת?

ראשית כל יש להבין מה הם רכיבי המערכת. במרבית המקרים, מערכת מיזוג מרכזית מורכבת משתי מערכות עיקריות – המאייד והמדחס. המאייד הוא החלק אשר תפקידו לספוג חום ולחות מהאוויר שבחוץ. המדחס תפקידו לסלק אוויר חם מתוך הבית החוצה. על מנת שרכיבים אלו יעבדו כהלכה, עליהם להיות נקיים. אם רכיבים אלו ייוותרו מלוכלכים, הרי שיעילות פעילותם תיפגם. הדרך לעשות זאת היא באמצעות ניקוי עצמי תקופתי. את שני הרכיבים ניתן לנקות באמצעות מים וסבון, תוך שימוש במברשת ניקיון, ושטיפה במים.

 

פילטרים

הפילטרים המורכבים במערכת דורשים ניקוי תדיר. הפילטר למעשה הוא הסנן של האוויר שנכנס למערכת המיזוג, ומכאן כי אילו זה לא יהיה נקי, כל המערכת על כלל רכיביה הפנימיים יתלכלכו. את הפילטרים מנקים על ידי הוצאתם, שטיפה במים בלחץ לא גבוה (אפשר לסייע עם פעולה ידנית עדינה), המתנה לייבוש (חשוב להקפיד לא להחזיר בעודם רטובים) והחזרה למקום. לאחר הניקוי ישנו שיפור משמעותי באיכות האוויר, הפחתה משמעותית בריחות שמצויים בתוך מערכת המיזוג, וכן הפחתה משמעותית של פליטת מזהמים לתוך אוויר הבית שלכם. מעבר לכך, ישנה חשיבות גבוהה בשימוש בחומרים אנטי בקטריאליים לאחר השימוש, וזאת במטרה למנוע הצטברות של עובש ופטריות.

 

תעלות האוויר

רכיב משמעותי נוסף במערכת מיזוג מרכזית הן תעלות האוויר המוליכות את האוויר הקר/חם לחללים השונים. התעלות מורכבות יותר לניקיון. במרבית המקרים מדובר בתעלות שרשרת שהסיכוי להזיק להן בעת ניקוי על ידי מי שאינו בעל מקצוע הוא בהחלט גבוה. באופן עקרוני, שיטת הניקוי של התעלות היא באמצעות הכנסת ציוד ייעודי לניקוי תעלות. עם זאת, מובן כי ציוד זה אינו מצוי בביתם של רבים, וכי מבחינה כלכלית קנייתו אינה מוצדקת. לכן, מעת לעת נכון להסתייע בשירותי בעל מקצוע המתמחה בטיפול במערכות מיזוג אוויר ובניקוי שלהן.

 

עידן הקורונה

הניקוי התקופתי נחוץ בכל זמן. כניסה של אוויר שאינו נקי למערכת, אשר בסופו של עניין תפקודה משפיע באופן ישיר על האוויר שאתם נושמים, אינו רצוי עבור אף אחד. תקופת הקורונה מציבה בפנינו אתגר גדול יותר, אשר כרוך בהקפדה יתרה על תפקוד וניקיון מערכת מיזוג האוויר. במידה רבה, שמירה על מערכת נקייה מצמצם גם את הסיכויים להידבקות במחלות.

 

תעלות

אולי תאהבו גם:

ווילון
יתרונות בווילונות גלילה

ווילונות גלילה הפכו בשנים האחרונות לטרנד עיצובי מעניין המאפשר לנו מבחר רב של אפשרויות של עיצוב כמעט לכל מתחם או חדר שנרצה לעצב בבית, כדי

קרא עוד »
דלת פלדה
מה הוא פרזול לדלת?

בתקופה האחרונה אנו מגלים כי יש חוסר הבנה בקרב אנשים רבים בכל הנוגע לתחום הפרזול. שכן, יש לא מעט אנשים שפונים אלינו ומבקשים לדעת מה

קרא עוד »
סטייק
איך בוחרים מנגל גז?

בשונה מגריל פחמים, גריל גז הוא מכשיר צליית בשר למקצוענים. לפיכך, כאשר בוחרים בגריל גז ובוודאי אם מדובר על הגריל הראשון יש לעשות זאת בחוכמה.

קרא עוד »
משקף
מה הם משקפי מולטיפוקל?

בתקופה האחרונה אנו שומעים לא מעט על מכרים שמשתמשים במשקפי מולטיפוקל. עובדה זו גרמה לנו להבין כי הגיע הזמן לדעת מה זה המשקפיים האלה שכולם

קרא עוד »