איך לנקות אקווריום שלב אחר שלב

מעוניינים לנקות את האקווריום, אבל לא בטוחים היכן להתחיל? אנחנו עומדים להסביר כאן בפירוט מה עליכם לעשות, בין אם אתם עומדים לנקות אקווריום קטן או גדול יותר. על הדרך, כדאי גם לשקול להחליף פילטר אקווריום.

אם יש לכם אקווריום דגים בבית, אף אחד לא צריך לספר לכם עד כמה מדובר באלמנט עיצובי ומעורר השראה. יחד עם זאת, בניגוד לרהיטים שבדרך כלל יצריכו ניקוי בלבד, אקווריום יצריך תמיד תחזוקה קצת יותר מורכבת. אין ספק, מי שאוהב להביט באקווריומים וממקם אותם בביתו, הנושא של התחזוקה יהיה קטן עליו. אבל עדיין יהיה חשוב להבין כיצד עושים זאת. עבור מידע נוסף ונרחב יותר, בקרו כעת באתר https://www.animalshop.co.il

 

כיצד מנקים אקווריום ועד כמה חשוב להחליף פילטר?

ניתן לנקות אקווריום בעזרת שיטות בהחלט מגוונות, בעוד שחלק מהשיטות אפילו לא יצריכו ממכם לרוקן את כל המים מהאקווריום. באפשרותכם לבחור לנקות את האקווריום בעזרת מגנט אשר נצמד לזכוכית האקווריום, מה שבמקרים מסוימים עשוי שלא להתאים בעקבות סוגי הדגים הנמצאים באקווריום.

במילים אחרות, אם אתם מגדלים דגים עדינים, תמיד יהיה מומלץ להוציאם מהאקווריום לפני הניקוי. וכשאתם עושים זאת, לעולם אל תכניסו את הדגים לקערה עם מים טריים מהברז. שימו לב, זהו גזר דין מוות לדגים עדינים ולדגים באופן כללי.

 

מדוע חשוב לשמור על הדגים במימיו המקוריים של הטנק?

מאחר שהם רגילים למבנה הכימי שבמי האקווריום, תמיד יהיה חשוב להוציאם מהאקווריום ולשמים אותם במים המקוריים של טנק האקווריום. וכשמדברים על מי האקווריום, זה תקף גם לגבי הניקוי והריקון של המים המקוריים מהטנק.

שימו לב, גם אם אתם בוחרים להשתמש בשיטת ניקוי המצריכה את ריקון האקווריום, תמיד חשוב יהיה לשמור כמות של מים מקוריים מהטנק, אותם אתם תערבבו עם מים חדשים. בעודכם מנקים את הטנק, כדאי לבדוק מה קורה עם פילטר האקווריום. צריכים פילטר לאקווריום שלכם? זה מה שכדאי לדעת:

 

החלפת פילטר אקווריום: מה צריך לדעת?

בעוד שישנם פילטרים מסוימים שניתן לנקות בקלות, פילטרים אחרים יכולים אפילו להיקרע לכם בידיים בזמן הניקוי שלהם. מאחר שמתיישבות בפילטרים גם אצות ולכלוך, לעיתים יהיה קשה עד כדי בלתי אפשרי לנקות אותם. בדיוק מתוך סיבה זו, ההמלצה הכי גורפת היא החלפת פילטר אקווריום לעיתים קרובות. עד כמה קרובות? זה תלוי במספר פקטורים.

אתם נוטים להאכיל את הדגים בכמויות לא סבירות? צפו ללכלוך רב יותר (וזה גם מסוכן לדגים, אגב). מאחר שהמזון של הדגים מתיישב בקרקעית ובפילטר האקווריום, חשוב ביותר להקפיד על כמויות מבוקרות של מתן אוכל לדגים. כמובן, וחשוב ביותר להדגיש את זה, לא מומלץ להשתמש בתכשירי ניקוי מאוד כימיים או מאוד חזקים. ואם אתם עושים זאת, יהיה חשוב ביותר להקפיד לשטוף את האקווריום לפני שאתם מכניסים את הדגים חזרה פנימה! בהצלחה!

אטרקציה ייחודית

אולי תאהבו גם: