איך בוחרים מנגל גז?

בשונה מגריל פחמים, גריל גז הוא מכשיר צליית בשר למקצוענים. לפיכך, כאשר בוחרים בגריל גז ובוודאי אם מדובר על הגריל הראשון יש לעשות זאת בחוכמה. המאמר יציע טיפים לבחירת מנגל הגז האופטימלי.

 

הגדירו מה אתם רוצים

צעד אחד לפני בחירה של מנגל גז הוא בירור הצרכים שלכם. חשוב לדעת לכמה נפשות רוצים לספק בשר וכך לבחור בגודל המתאים, כמה פעמים בשבוע תשתמשו בגריל, היכן תמקמו את הגריל, האם יש מספיק מקום לגריל, האם יש נקודת גז או אפשרות להנחת בלון גז המותאם לגריל והחשוב ביותר מהו התקציב שלכם. כעת נותר לכם רק לבחור את הגריל האופטימלי בשבילכם.

 

בחירת מבערי המנגל

מבערי גריל גז צריכים להיות תקינים, עם פיזור חום אחיד ויעילים. ניתן למצוא מספר סוגים של מבערים ביניהם מבערי נירוסטה שהם הטובים ביותר מכיוון שהם מחזיקים לשנים רבות ומספקים אש בצורה אופטימלית. מבערים נוספים הם היצוקים ברזל. החיסרון שלהם הוא שהם מחלידים מטפטופי השומן למרות שהם מספקים אש בעוצמה טובה. ישנם גם מנגלים עם מבערי פח שאינם מחזיקים לאורך זמן מאחר והם מחלידים. כמו כן, יוצא מהם פיח שהורס את הבשר. לבסוף, ישנם מבערי אינפרא אדום מאוד חזקים שנותנים מכת חום מהירה וגורמים לבשר להתקרמל. יש לדעת להשתמש בהם מכיוון שהם עלולים לייבש את הבשר אם לא מכבים אותם בזמן הנכון. ישנה אף חשיבות למספר המבערים במנגל גז. ניתן לרכוש מנגל עם 2, 3 או 4 מבערים בהתאם לטמפרטורה אליה אתם שואפים. בכל מקרה פריסת המבערים בצורה נכונה תסייע לכם לפיזור חום שווה.

 

פיזור חום אחיד במנגל

תוצאות טובות של בשר צלוי ועסיסי תלויות בפיזור החום על משטח המנגל. ככל שמדובר בפיזור שווה בצד הימני והשמאלי של המנגל הבשר לא יישרף או לא יוותר נא. רצוי לבחור במנגל עם כפתורי שליטה במבערים על מנת לקבל את הפיזור הנכון של החום. בנוסף, התייעצו עם ספק המנגל לגבי השליטה בפיזור החום על החלק הקדמי שלו כיוון שהגז מגיע לסוף המבער ואז חוזר רק לכ-2/3 מהדרך. מומלץ לא להשתמש באבני לבה לפיזור החום כיוון שאז מתבזבז יותר גז וספיגת השומן ניכרת עליהן ועלולה לגרום ללהבות שישרפו את הבשר. השיטה היעילה היא להשתמש ברשת מברזל יצוק שתפזר את החום באופן פרקטי ומהיר. דרך נוספת היא שימוש במשולשים מיוחדים לפיזור החום.

 

חומרי הגלם של המנגל

לסיכום, מומלץ לבחור בחומרי גלם איכותיים כמו נירוסטה או אלומיניום העמידים בתנאי מזג אוויר שונים ומשמשים לאורך שנים. לעומתם, מנגלים מפח יהיו הרבה פחות טובים ויחלידו תוך זמן קצר. במידה והלכתם על אלומיניום בחרו ביציקה עבה ובדקו את טווח האחריות הניתן על הגריל. 10 שנים אחריות על הגריל הוא המקובל ברוב החברות.

בשרים

 

אולי תאהבו גם:

ווילון
יתרונות בווילונות גלילה

ווילונות גלילה הפכו בשנים האחרונות לטרנד עיצובי מעניין המאפשר לנו מבחר רב של אפשרויות של עיצוב כמעט לכל מתחם או חדר שנרצה לעצב בבית, כדי

קרא עוד »
דלת פלדה
מה הוא פרזול לדלת?

בתקופה האחרונה אנו מגלים כי יש חוסר הבנה בקרב אנשים רבים בכל הנוגע לתחום הפרזול. שכן, יש לא מעט אנשים שפונים אלינו ומבקשים לדעת מה

קרא עוד »
משקף
מה הם משקפי מולטיפוקל?

בתקופה האחרונה אנו שומעים לא מעט על מכרים שמשתמשים במשקפי מולטיפוקל. עובדה זו גרמה לנו להבין כי הגיע הזמן לדעת מה זה המשקפיים האלה שכולם

קרא עוד »