אביזרי היגיינה לתאי שירותים לנכים

החוק הישראלי מחייב מקומות ציבוריים על הצבת תאי שירותים ייעודיים לבעלי מוגבלויות בשטחם. אך מעבר לכך, הנגשת תאי השירותים לציבור בעלי המוגבלויות הינה בגדר חובתנו המוסרית להקל על חייהם של בעלי המוגבלויות כמה שניתן. חלק מרכזי בהנגשה של תאי שירותים לבעלי מוגבלויות הוא הצבת אביזרי היגיינה מותאמים, בכדי לאפשר למשתמשים הזדמנות שווה לשמירה על היגיינה.

בעוד שהחוק מגדיר באופן מפורש קריטריונים לתאי שירותים מונגשים לנכים, תחום אביזרי ההיגיינה המותאמים לבעלי מוגבלויות עדיין נותר מעט מעורפל. הצבת אביזרי היגיינה בתאי שירותים היא בגדר חובה עבור כל מקום ציבורי שמכבד את עצמו ואת לקוחותיו – גם אלו בעלי המוגבלויות. מנל מספקת מגוון רחב של אביזרי היגיינה המותאמים לבעלי מוגבלויות, עליהם נפרט בהמשך המאמר.

 

מה צריך לקחת בחשבון?

כשזה מגיע לאבזור תאי שירותים לנכים, בין אם מדובר באביזרי היגיינה או אביזרים מונגשים אחרים, יש להתחשב באופן ונוחות השימוש באותם אביזרים על ידי בעלי המוגבלויות. הדבר הראשון אליו נרצה לשים לב הוא שהאביזרים שלנו ממוקמים כך שתתאפשר אליהם גישה נוחה מכיסא גלגלים, בדגש על גובהם ומורכבות השימוש בהם. למשל, נרצה להציב אביזרים בהם ניתן להשתמש באמצעות לחיצות פשוטות או חיישני תנועה.

כמו כן, יש לקחת בחשבון את העובדה שתאי השירותים לנכים מצריכים מרחב גדול יותר עבור אנשים המתניידים בכיסאות גלגלים, לכן לא נרצה להעמיס על המרחב באביזרים מאסיביים מדי שעלולים לפגום בתקינות ונגישות תא השירותים.

מעבר לכך, אביזרי ההיגיינה המותאמים לנכים אינם שונים באופן משמעותי מאלו הרגילים, זאת משום שאין הבדל משמעותי באופן השמירה על ההיגיינה האישית בין הציבור הכללי לציבור בעלי המוגבלויות, פרט למקרים ספציפיים בהם לרוב המשתמשים ידאגו להביא בעצמם את מה שיצטרכו.

 

אילו אביזרי היגיינה כדאי להתקין בתאי שירותים לנכים?

בגדול, אביזרי ההיגיינה אותם נרצה להציב בתאי שירותים לבעלי מוגבלויות יהיו אותם אביזרי היגיינה אותם נרצה להציב בתאי השירותים הרגילים שלנו, אך בדגש על הנגשת האביזרים לנכים ולכיסאות גלגלים. למטה מופיעים כמה אביזרי היגיינה אותם יש להציב בכל תא שירותים לנכים.

 

כיור נכים נגיש:

הכיור הוא אולי המתקן החשוב ביותר בתא השירותים אחרי האסלה, והמתקן החשוב ביותר בכל הנוגע לשמירה על ההיגיינה. בתאי שירותים מונגשים לנכים, נרצה להתקין כיור ייעודי לנכים, אשר לרוב מותקן בגובה נמוך יותר, המאפשר שימוש בו מכיסא גלגלים.

 

מתקני נייר טואלט מותאמים:

נרצה להציב מתקני נייר טואלט מותאמים לנכים על יד האסלה, אשר לרוב יאפשרו גישה נוחה ללא צורך להסתובב עם הגוף.

 

ברזים נגישים:

בכל הנוגע לברזים, נעדיף להתקין ברזים המופעלים בדרכים פשוטות כגון לחיצה עם המרפק או באמצעות חיישנים לתנועה.

 

מייבשי ידיים:

בדומה לכיור ולברזים הנגישים, גם כאן נרצה למקם את מייבשי הידיים באופן כזה שתתאפשר אליהם גישה מכיסא גלגלים, וכן שיהיו בעלי מכניקת הפעלה פשוטה.

חדר רחצה

 

אולי תאהבו גם:

ווילון
יתרונות בווילונות גלילה

ווילונות גלילה הפכו בשנים האחרונות לטרנד עיצובי מעניין המאפשר לנו מבחר רב של אפשרויות של עיצוב כמעט לכל מתחם או חדר שנרצה לעצב בבית, כדי

קרא עוד »
דלת פלדה
מה הוא פרזול לדלת?

בתקופה האחרונה אנו מגלים כי יש חוסר הבנה בקרב אנשים רבים בכל הנוגע לתחום הפרזול. שכן, יש לא מעט אנשים שפונים אלינו ומבקשים לדעת מה

קרא עוד »
סטייק
איך בוחרים מנגל גז?

בשונה מגריל פחמים, גריל גז הוא מכשיר צליית בשר למקצוענים. לפיכך, כאשר בוחרים בגריל גז ובוודאי אם מדובר על הגריל הראשון יש לעשות זאת בחוכמה.

קרא עוד »
משקף
מה הם משקפי מולטיפוקל?

בתקופה האחרונה אנו שומעים לא מעט על מכרים שמשתמשים במשקפי מולטיפוקל. עובדה זו גרמה לנו להבין כי הגיע הזמן לדעת מה זה המשקפיים האלה שכולם

קרא עוד »